تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۴۳۳۱۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد:

شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی با هزینه ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی

می متالز - دبیر انجمن واردکنندگان با اعلام شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی و هزینه ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی مابه تفاوت، آینده بازار محصولات وارداتی را پیش بینی کرد.
شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی با هزینه ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیونی

به گزارش می متالز، مهدی دادفر در خصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی  گفت: هم‌اکنون 4700 دستگاه خودرو از گمرک خارج شده و فرایند شماره‌گذاری در حال انجام است. خودروهای هیوندای، کیا و رنو شماره‌گذاری شده و سایر برندها نیز درحال شماره‌گذاری هستند.وی افزود: حدود 2800 دستگاه اظهار گمرکی شده و 2500 خودرو بلاتکلیف و 2800 دستگاه دیگر نیز توسط مراجع قضایی توقیف شده است. در این میان علاوه بر شماره‌گذاری، قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت نیز مطرح بوده که به مشکل جدیدی تبدیل شده است.این مقام مسئول ادامه داد: مشتریان باید هزینه مابه‌التفاوت را بپردازند اما زمانی که خریدار زیر بار چنین مسائلی نمی‌رود باید مرجعی برای تمام شدن این ماجرا وارد کار شود. به طور متوسط بین 150 الی 500 میلیون تومان هزینه مابه‌التفاوت را باید مشتریان بپردازند. شرکت‌ها در این خصوص مدعی هستند و این نکته را نیز باید گفت که شماره‌گذاری‌ها انجام شده است. بنابراین تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.

دادفر در خصوص آینده قیمت خودروهای وارداتی گفت: امیدواریم قیمت‌های خودرو وارداتی در بازار کاهش پیدا کند چرا که قیمت‌ها بیش از حد زیاد است. فضای قیمت‌ها کاهشی نیست اما تا حدودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت به دلیل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودروسازان داخلی است. به محض اینکه عرضه متوقف شود و فرایند شماره‌گذاری‌ به پایان برسد با توجه به اینکه واردات خودرو بسته است، قیمت‌ها به سمت افزایش می‌رود.

وی افزود: برای آزادسازی واردات از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صتعت درخواست کردیم اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. حدود 12 هزار نفر شاغل این حوزه به 400 الی 500 نفر رسیده و در صورت ادامه‌ این روند، فعالیت این گروه نیز به پایان می‌رسد.

عناوین برگزیده