تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۴۳۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تا کنون بیش از ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شده است.
پرداخت ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در یکصد و شصت و پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۷۴۹ واحد تولیدی استان بالغ بر ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۸۷ درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید، اذعان داشت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان ۱۴۰ واحد به ارزش ۷۳۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۶۰۹ واحد به ارزش ۱۲۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان پرونده ۱۳۰۷ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است که پرونده ۲۱۵ واحد تولیدی متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۸هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از ۱۴۰ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید توسط کمیته پایش، نظارت صورت گرفته که با پرداخت تسهیلات به این واحدها، ۲۹۵ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۸۰۱ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۲ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۷درصد مربوط به امور زیر بنایی، ۱۶درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و ۱۴درصد نیز مربوط به سایر موارد می باشد که ۷۱ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

عناوین برگزیده