تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۴۳۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت‌کنندگان سومین لیگ ستارگان بورس آموزش می‌بینند

می متالز - شرکت‌کنندگان در سومین لیگ ستارگان بورس در حالی آماده ورود به رینگ این مسابقه می‌شوند که امسال دست‌کم دو تفاوت با دوره‌های قبل مشهود است.
شرکت‌کنندگان سومین لیگ ستارگان بورس آموزش می‌بینند

به گزارش می متالز، اولین تفاوت را می‌توان در حضور تیم‌های غیرایرانی دید به نحوی که امسال ۵ تیم دانشگاهی از ۴ کشور خارجی برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کردند. این تیم‌ها از کشورهای ترکیه، عراق، عمان و سوریه هستند. دومین تغییر نسبت به سال گذشته برپایی دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات است.

در دومین لیگ ستارگان بورس شاهد آن بودیم که تیم‌هایی با رشته‌های غیرتخصصی مانند علوم پزشکی یا دندان‌پزشکی در این رویداد حضور یافتند، اما امسال این حضور به صورت تبصره مستقلی در مقررات لیگ دیده شده است. بدین ترتیب، دانشجویان هر مقطعی و هر رشته‌ای امکان شرکت در این رویداد را داشته‌اند. همین موضوع موجب شد که برگزارکنندگان این رویداد به فکر برپایی دوره‌های آموزشی بیفتند تا آمادگی لازم در تیم‌های غیرتخصصی ایجاد و در تیم‌های تخصصی تقویت شود. با این حال، شرکت در دوره آموزشی برای تیم‌های ایرانی اختیاری است و بستگی به نظر سرپرستان تیم‌ها دارد. این دوره‌ها به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود.

با این وصف، حضور دانشجویان تیم‌های خارجی در دوره آموزشی که طی این هفته برگزار می‌شود، الزامی عنوان شده است. این دانشجویان برای آشنایی بیشتر با بازار سرمایه ایران، نیاز به دوره‌هایی با هدف آمادگی ورود به این رقابت‌ها را داشتند که برگزارکنندگان رویداد با درک این مساله، دوره‌ای فشرده و کاربردی برای آنان تدارک دیدند.

امروز نهم تیر، پس از تکمیل‌شدن حضور تیم‌های خارجی در تهران، اولین روز آموزش اعضای این تیم‌ها در محل دانشگاه الزهراء (س) برگزار شد. دکتر سید شهاب‌الدین شمس، استاد دانشگاه، به عنوان اولین مدرس این دوره، بازار سرمایه ایران و جایگاه آن را نسبت به کشورهای منطقه تشریح کرد. سپس ندا بشیری، چکیده‌ای از ابزارها و نهادهای مالی ایران را در اختیار این فراگیران گذاشت. قوانین و مقررات بازار سرمایه، نحوه کار عملی با سامانه معاملات و پایگاه‌های مرتبط با آن، نکات کلیدی مالی رفتاری و جلسات تمرینی، از موضوعات دیگر دوره‌هایی است که طی روزهای آینده برای این افراد برپا خواهد شد. این دوره آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.  

سومین لیگ ستارگان بورس فعالیت خود را از شنبه ۱۵ تیرماه آغاز خواهد کرد.

عناوین برگزیده