تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۴۳۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صعود مجدد طلا

می متالز - هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات هفته گذشته بازار سنگاپور ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۱ درصد افزایش، به ۱۴۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.
صعود مجدد طلا

به گزارش می متالز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد افت کرد. بعد از اعلام مذاکره برای رسیدن به توافق آمریکا و چین در حاشیه اجلاس سران گروه 20 قیمت جهانی تا 1382 کاهش قیمت را تجربه کرد.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید اظهار کرد مذاکرات تجاری آمریکا با چین در مسیر صحیحی حرکت می‌کند و رسیدن به توافق مناسب، زمان خواهد برد.موجودی طلای "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۲۲ درصد رشد کرد و به ۸۰۰.۲۰ تن رسید. مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که قرارداد آتی زیره سبز تحویل شهریور ماه ۹۸ از روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه راه اندازی شده و تا تاریخ ۱۲ شهریور ۹۸ قابل معامله خواهد بود. بر اساس این اطلاعیه، اندازه قرارداد زیره سبز ۱۰۰ کیلوگرم بوده و حد نوسان قیمت روزانه حداکثر تا ۵ درصد مثبت و منفی با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل است. همچنین کارمزد سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران در معاملات قراردادهای آتی زیره سبز صفر در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده