تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۴۳۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رقابت فشرده رینگ صنعتی

می متالز - هفته گذشته بازار محصولات فولادی باز هم نزولی بود. با توجه به تقاضای داخلی فولاد و کاهش قیمت دلار روند رو به افزایش افول قیمت‌ها چندان دور از ذهن نبود هر چند که در سمت عرضه، عرضه کننده در تلاش است با عرضه کنترل شده در بورس کالا و کاهش حجم عرضه‌ها این روند کاهشی نرخ را تا حدودی کند سازد.
رقابت فشرده رینگ صنعتی

به گزارش می متالز، در همین راستا قیمت ورق گرم نسبت به دو هفته قبل که این محصول در رینگ صنعتی عرضه شده بود، حدود 8 درصد کاهش داشت و همچنین تیرآهن ذوبی نسبت به هفته قبل با 58 تومان کاهش همراه بود. شمش بلوم نیز این هفته کاهشی بود و شمش فولاد ارفع نسبت به قبل 5/3 درصد با افت همراه بود.

 

کاهش قیمت پایه شمش

این روند در عرضه شمش فولاد خوزستان نیز تکرار شد و این محصول به قیمت 33,858 ریال معامله شد که 239 ریال کمتر از قیمت شمش فولاد ارفع بود و با توجه به آن که نرخ شمش تولیدی فولاد خوزستان مبنای قیمت سایر محصولات زنجیره فولاد در بورس کالاست و قیمت پایه شمش در بورس دوباره کاهش یافت و به تبع آن قیمت سایر محصولات نیز با افت همراه خواهد بود.

 

بیشترین حجم عرضه در رینگ صنعتی

در هفته منتهی به چهارشنبه 12/04/98 عرضه بیش از 234.836 تن از انواع فلزات در رینگ صنعتی بورس کالا رقم خورد که 119.020 تن بیشتر از هفته قبل بود، البته رقمی که نهایتا در تالار صنعتی معامله شد 211.211 تن بود که 120.440 تن بیشتر از هفته قبل بود و با تقاضایی معادل با 354.674 تن روبرو گشت. بیشترین حجم عرضه در رینگ صنعتی در هفته گذشته مربوط به 207.296 تن محصولات فولادی بود که این رقم نسبت به هفته قبل حدودا 42/2 برابر شده بود.

 

فولاد مبارکه در بیشترین درصد رقابت

در بخش روی هفته گذشته 840 تن شمش روی گسترش صنایع روی ایرانیان، توسعه صنایع روی خاورمیانه، سپنتا روی، فرآوری مواد معدنی ایران، ذوب روی تال و ذوب روی بافق عرضه شد که تنها 60 تن شمش روی توسعه صنایع روی خاورمیانه مورد معامله قرار گرفت. شمش بلوم فولاد ارفع با تقاضای 5/4 برابری نسبت به عرضه، بیشترین نسبت تقاضا را در بین محصولات عرضه شده این هفته داشت. رده بعدی نسبت تقاضا به عرضه نیز مربوط به تیرآهن 14 تا 18 ذوب آهن اصفهان با نسبت 44/4 برابری بوده است. ورق قلع اندود فولاد مبارکه اصفهان با 46 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه بیشترین درصد رقابت را در این رینگ داشته است.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران