تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۴۴۰۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ک ج اچ ام لهستان با تولید بی سابقه انتظار دارد معدن مس سیه را گوردا از هدف تعیین شده جلو بزند

می متالز - شرکت معدنکاری لهستانی ک ج اچ ام ، دومین تولید کننده بزرگ مس اروپا، به لطف بهبود تولید در عملیاتهایش در اروپا و آمریکای شمالی توانست به بازدهی بی سابقه در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد.
ک ج اچ ام لهستان با تولید بی سابقه انتظار دارد معدن مس سیه را گوردا از هدف تعیین شده جلو بزند

به گزارش می متالز، این شرکت دولتی، که برای سرمایه گذاری زیاد تخصیص یافته برای توسعه معدن مس سیه را گوردا در شیلی(5.2 بیلیون دلار) مورد انتقاد قرار گرفته، 142 هزار تن مس در فصل نخست امسال تولید کرد. این رقم نشانگر رشدی 28 درصدی نسبت به رقم تولید دوره مشابه سال گذشته است.

این شرکت معدنکاری، که در میانه بازنگری تمام پروژه های معدنکاری خارجی اش(باستثناء عملیاتهای شیلی) قرار دارد، همچنین خبر از بهترین نتایج فصلی خود داد به نحوی که درآمدهای عملیاتی اش تا حدود 312 میلیون دلار افزایش یافت. ک ج اچ ام این بهبود عملکرد را عمدتاً به حجم بالاتر فروشهای مس و نقره و همچنین نرخ مبادله مطلوب تر نسبت داد. رئیس هیأت مدیره این شرکت، مارسین چولودزینسکی، در بیانیه ای گفت،"بیشترین درآمدهای ناخالص توسط این گروه در یک سال، بیشترین تولید در سه سال، و نهایتاً سود خالص بالاتر نتیجه اجرای پایدار راهبرد ک ج اچ ام است که در سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت."

پاول گروزا، معاون مدیر عامل در قسمت دارایی های خارجی، گفت که این شرکت انتظار دارد این نتایج خوب را با پشتوانه معدن سیه را گوردا حفظ کند و ادامه دهد، معدنی که انتظار می رود مس بیشتری نسبت به هدف تعیین شده برای سال جاری با هزینه های پایین تر از ارقام مشخص شده در برنامه تولید کند. این عملیات، که 55 درصد آن به ک ج اچ ام و 45 درصد آن به شرکت ژاپنی معدنکاری فلزات سومیتومو تعلق دارد، در جولای 2014 تولید خود را با برآورد 220 هزار تن مس در سال در زمان تکمیل پروژه توسعه آن آغاز کرد.

این شرکت معدنکاری لهستانی این معدن مس و مولیبدن را در 2012، پس از تکمیل خرید شرکت رقیب کانادایی کوادرا اف ان ایکس طی معامله ای که بزرگترین خرید خارجی توسط یک شرکت لهستانی به شمار می رفت، به دست آورد. ک ج اچ ام برنامه ریزی کرده بود تا سیه را گوردا را زودتر توسعه دهد، اما آشفتگی پیش آمده در قیمتهای کالاهای معدنی در سالهای 2016-2015 شرکت را مجبور کرد تا پروژه توسعه را به تعویق بیاندازد.

سال گذشته، ک ج اچ ام مصوبه زیست محیطی برای توسعه و ارتقاء 2 بیلیون دلاری این معدن دریافت کرد، که عمر عملیاتی آن را تا 21 سال تمدید خواهد کرد. علی رغم این مجوز، شرکت پروژه را مسکوت گذاشت و هیچ قصدی را برای از سر گیری آن آشکار نکرده است. این توسعه قرار است ظرفیت کارخانه فراوری را از 190 هزار تن به 230 هزار  تن در روز افزایش دهد، گر چه مجموع تولید مس کاتد آن در سطح 55 هزار تن باقی خواهد ماند.

عناوین برگزیده