تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۴۴۲۹۵
سرویس خبر : انرژی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد:

بهره برداری از 2 پروژه با مجموع 1300 میلیارد تومان امسال در کرمانشاه

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: پروژه‌های قوطی سازی زمزم با 800 میلیارد تومان و بیو اتانول و بیو ایمپلنت با سرمایه‌گذاری حدود 500 میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
بهره برداری از 2 پروژه با مجموع 1300 میلیارد تومان امسال در کرمانشاه

به گزارش می متالز، محسن دارابی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اعلام این خبر، افزود: بسیار امیدوار هستیم که پروژه مهم توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز با ظرفیت 700 هزار تن و سرمایه‌گذاری 900 میلیارد تومان، با اهتمام و تلاش در آینده نه‌چندان دور به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین گفت: ما معدن را نماد اقتصاد مقاومتی می‌دانیم و بر این اساس بر روی فعالان خود در استان کرمانشاه، حساب بازکرده‌ایم و تمام تلاشمان را بر توسعه کمی و کیفی، فنی و تخصصی و فراوری و تبدیل مواد معدنی به‌منظور اجتناب از خام فروشی و بالا بردن ارزش‌افزوده این محصولات، متمرکز کرده‌ایم.

رییس سازمان صمت کرمانشاه با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه توسعه معادن، بیان کرد: پهنه‌های معدنی استان، یکی پس از دیگری در حال آزادسازی و تعیین تکلیف هستند، پهنه اسلام‌آباد غرب آزادشده، پهنه گیلانغرب و هرسین نیز تعیین تکلیف شده و پهنه سنقر هم، در هفته آتی،نهایی می‌شود.

دارابی در ادامه گفت: به کوری چشم دشمنان این مرزوبوم، در اردیبهشت‌ماه سال امسال، پروژه 200 هزار تنی ذوب‌آهن بیستون با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومان را با حضور رییس جمهور محترم و مقام عالی وزارت، افتتاح کردیم و ان‌شاالله تا سال آینده پروژه تولید آهن اسفنجی را به اتمام رسانده و ضمن تکمیل چرخه فولاد در گروه صنعتی جهان فولاد، ظرفیت تولید فولاد استان، به مرز یک ‌میلیون تن می‌رسد.

 

معدن نماد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد سازمان گسترش و نو سازی معادن کشور (ایمیدرو)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمع کثیری از مدیران بخش خصوصی برگزار شد تأکید کرد: استان کرمانشاه به لحاظ مواد معدنی جزء استان‌های متوسط است و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در عرصه معدنی دارد.

دارابی در ادامه افزود: اعتقاد ما بر این است که معدن نماد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و توجه ویژه با این بخش می‌تواند تا حد زیادی مشکل اشتغال استان را کاهش دهد.

رییس سازمان صمت استان در ادامه اظهار داشت: ما استان کرمانشاه را بر اساس ذخایر معدنی و ژئوفیزیک به 3 دسته غربی، میانی و شرقی تقسیم کرده‌ایم که هرکدام از این بخش‌ها مستعد کانسارهای معدنی زیادی است.

دارابی در خصوص آزادسازی پهنه‌های اکتشافی نیز توضیحاتی داد و افزود: مطالعات فنی و تخصصی زیادی از سوی ایمیدرو و بخش خصوصی بر روی پهنه‌های اکتشافی صورت گرفته و کار پی‌جویی و اکتشاف این پهنه‌ها نهایی شده و به‌زودی آزادسازی می‌شوند.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه بابیان این مطلب که اولویت اصلی سازمان، توجه به بخش معدن است افزود: از عمده برنامه‌های سازمان پرهیز از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد واحدهای فراوری معدنی است که به کمک بخش خصوصی می‌توانیم به این توفیق دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از ایمیدرو در خصوص ایجاد سرمایه‌گذاری در زمان زلزله استان افزود: ایمیدرو به‌عنوان یک سازمان پیشرو، توانست اولین پروژه را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اجرایی و عملیاتی نماید.

بازوند در ادامه تأکید کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال جدید شاهد ورود سرمایه‌گذاران معدنی به استان و شاهد نقش‌آفرینی در عرصه معدنی باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش معدن افزود: از سازمان گسترش و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) نیز تقاضامندیم که در جذب سرمایه‌گذار به استان مساعدت و کمک نماید چراکه این سازمان هم تخصص کافی در جذب و هدایت سرمایه‌گذاران دارد و هم آشنا به توانمندی افراد سرمایه‌گذار است.

وی در پایان یادآور شد: در خصوص معادن قیر طبیعی استان نیز تاکنون کار خاصی انجام‌نشده و آن‌هم به دلیل نبود سرمایه‌گذار است که امیدواریم با آزادسازی پهنه‌های اکتشافی شاهد جهش اقتصادی برای استان باشیم.

عناوین برگزیده