تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۴۴۳۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت نماینده مجلس از رشد شاخص و هدایت نقدینگی به بورس + دلایل

می متالز - عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس از بوس و هدایت نقدینگی به بازار سهام حمایت و دلایل این رویکرد را اعلام کرد.
حمایت نماینده مجلس از رشد شاخص و هدایت نقدینگی به بورس + دلایل

به گزارش می متالز، تقی کبیری با اشاره به وضعیت شاخص بورس در تالار شیشه ای گفت: بورس یکی از شفاف ترین حوزه های اقتصادی  است که معاملات در این بازار بصورت شفاف انجام می شود. ممکن است در بورس سودآوری دراز مدت باشد اما امنیت و شفافیت سرمایه یکی از ارکان مهم است. باید به بورس توجه کنیم و نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر نوساناتی در حوزه ارز و سایر حوزه های اقتصادی مشاهده شد، ادامه داد: علی رغم نوسانات بیشتر بازارها در حوزه بورس روند شاخص ها رو به رشد و ثابت بود. لذا هر چقدر بورس بتواند بازار را در دست گرفته و مدیریت کند، سرمایه های بازارهای کاذب همانند ارز، سکه و خودرو را می توان به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.

کبیری با بیان اینکه شاخص‌های بورس نویدبخش  توفیقات در حوزه نقدینگی است، گفت: مسیرهای سوداگرانه ای که در بسیاری از بخش ها آسیب زده و تنش های آن را می‌توان در طبقات جامعه مشاهده کرد با رشد شاخص های بازار سرمایه حذف می شوند و از این طریق می توان نقدینگی را مدیریت کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده