تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۴۴۵۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو: ارزآوری معدنی ما بیش از ۲۰ درصد است

می متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بر اساس آمار بخش معدن بالای ۲۰ درصد ارزآوری دارد که رقم قابل توجهی است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو: ارزآوری معدنی ما بیش از ۲۰ درصد است

به گزارش می متالز، توسعه معادن کوچک از جمله مهمترین موضوعاتی است که در دست انجام است.

این توسعه علاوه بر ارزآوری، اشتغال‌‌زایی و توسعه محلی را در پی خواهد داشت. برخی با توجه به شرایط تحریم موضوع بی رمق بودن بخش معدن و صنایع معدن را مطرح می‌کنند و معتقدند میزان صادرات ما در این زمینه کاهش چشمگیری داشته است. در ارتباط با این شائبه مشخص شدن میزان صادرات نشان می‌دهد میزان صادرات کاهشی نداشته است.

خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ارتباط با فعالیت سازمان ایمیدرو در زمینه معادن کوچک گفت: معادن فعال ما حجم بسیار زیادی را در بر می‌گیرد که البته امسال بحث احیای معادن کوچک را نیز داریم.  احیای معادن کوچک، اکتشافات و سرمایه گذاری‌های جدید در ایمیدرو در حال انجام است. توسعه حداقل ۱۵۰ معدن کوچک یکی از برنامه‌های مهم ایمیدرو در زمینه معادن کوچک است.

وی افزود: درحال‌حاضر این معادن در ۱۵ استان است و ما به دنبال این هستیم که این تعداد را به تمام استان‌های کشور توسعه دهیم.

غریب پور در ارتباط با ارزآوری معادن فعال کشور گفت: درحال‌حاضر بالای شش هزار معدن فعال داریم و در حدود ۱۰ میلیارد دلار بخش معدن و صنایع معدنی ارزآوری دارد.

وی در پاسخ به این شائبه که میزان تولیدات و ارزآوری بخش معدن به دلیل مشکلات تحریمی نسبت به سال پیش کاهش یافت است، این گونه پاسخ داد: بر اساس آمار میزان ارزآوری ما در بخش معدن نسبت به سال پیش کمتر نشده است. اگر بخواهیم به شکل درصدی بیان کنیم این بخش بالای ۲۰ درصد ارزآوری دارد که رقم قابل توحهی است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ارتباط با اشتغالزایی که توسط بخش معدن در کشور ایجاد می‌شود گفت: برای بیش از هفتصدهزار نفر توسط بخش معدن در کشور اشتغالزایی شده است. ۲۰۰ هزار نفر در بخش معدن و ۵۰۰ هزار نفر در بخش صنایع معدنی مشغول به کار هستند. نکته مهم این که ظرفیت کنونی در حال افزایش است.

غریب پور در پاسخ به این پرسش که وضعیت تهیه ماشین‌آلات و قطعات مورد نیاز بخش‌های معدنی و صنایع معدنی را چگونه ارزیابی می‌کنید به گسترش‌نیوز گفت: جای نگرانی نیست. نیازهایی در تامین قطعات و ماشین‌آلات معادن و صنایع معدنی وجوددارد ما سعی می‌کنم این نیازمندی‌ها را از طرق مختلق تامین کنیم تا صنایع ما با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی در ارتباط با نحوه و چگونگی روش‌های تهیه این تجهیزات و قطعات توضیحی ذکر نکرد و گفت ما نمی‌توانیم روش‌های تامین مایحتاج خود را لو بدهیم چرا که کشورهای دیگر رسانه‌ای ایران را رصد می‌کنند و شما به عنوان رسانه این موضوع را باید درک کنید.

عناوین برگزیده