تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۴۴۶۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب دستورالعمل انتشار اوراق وکالت در کمیته فقهی سازمان بورس

می متالز - نایب‌رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در جلسه اخیر این کمیته، دستور العمل انتشار اوراق وکالت به تصویب رسید.
تصویب دستورالعمل انتشار اوراق وکالت در کمیته فقهی سازمان بورس

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، نایب‌رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جزئیات جلسه اخیر این کمیته گفت: موضوع این جلسه دستورالعمل انتشار اوراق وکالت بود. چندی پیش کمیته فقهی اوراق جدیدی را به نام اوراق وکالت طراحی کرده بود. جلسات متعددی برگزار شد و الحمدلله این ابزار جدید که یک برجستگی نسبت به صکوک دیگر دارد، به تصویب رسید و در شورای عالی بورس هم مورد تأیید قرار گرفت و تصویب شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل این اوراق تهیه شده بود اما چون طبق برنامه باید این دستورالعمل در کمیته فقهی قرائت و اصلاح می‌شود و اگر موارد خاصی وجود داشت، مطرح می‌شد لذا در جلسه اخیر کمیته فقهی، این دستورالعمل قرائت شد و به تأیید کمیته فقهی رسید و امید است که به زودی شاهد عملیاتی شدن صکوک یا اوراق وکالت در بازار سرمایه باشیم.

موسویان اظهار کرد: اوراق وکالت در مواردی که اصطلاحاً کار متنوع است و بانی می‌خواهد کارهای مختلفی را انجام دهد که در چارچوب اوراق مشارکت، مرابحه یا اجاره به تنهایی نمی‌گنجد و باید برخی فعالیت‌های متنوع همانند خرید تأسیسات گرفته تا اجاره دارایی‌ها و احداث پروژه داشته باشد، در این موارد اوراق وکالت کارایی خوبی دارد و می‌تواند به اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی کمک کند.

عناوین برگزیده