تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۴۴۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد:

کاهش تصدی گری دولت در امور شهرک‌های صنعتی، ارایه خدمات به تولید کنندگان را بهبود بخشیده است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش تصدی گری دولت در امور شهرک‌های صنعتی و واگذاری آن‌ها به خود صنعتگران، راهبری و نگهداری امور و ارایه خدمات به تولید کنندگان را در شهرک‌های صنعتی بهبود بخشیده است.
کاهش تصدی گری دولت در امور شهرک‌های صنعتی، ارایه خدمات به تولید کنندگان را بهبود بخشیده است

به گزارش می متالز، محسن صالحی‌نیا در نشست بررسی اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی که در سالن اجتماعات شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برگزار شد، نقش مؤثر شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی را در کاهش تصدی گری دولت مهم برشمرد و بر هم‌افزایی بیشتر شرکت‌های خدماتی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تأکید کرد.

وی با تشریح حیطه عملیات و مأموریت‌های شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی افزود: اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستلزم تعامل همه جانبه با صنعتگران است که شرکت‌های خدماتی این نقش را به‌خوبی ایفا کردند و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم به‌عنوان پشتیبان آن‌ها، اختیارات لازم را در اختیارشان قرار داده است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که راهبری شهرک‌های صنعتی توسط شرکت‌های خدماتی مهمترین وظیفه آن‌هاست، اضافه کرد: شرکت‌های خدماتی باید از تمام ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند و راهبری، حفظ و نگهداری تجهیزات شهرک را یک ضرورت بدانند تا تمام صنعتگران از مزیت‌های شهرک صنعتی بهره‌مند شوند.

صالحی‌نیا ادامه داد: در راستای تحقق و اهمیت اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت و ایجاد زمینه حضور حقیقی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور، اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است که استان خراسان رضوی جزء استان‌های پیشرو در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شهرک‌های صنعتی فضای مناسبی برای کسب و کار دارند و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های خدماتی، این فضا را بهبود می‌بخشد تا اجرای طرح‌ها، برنامه‌های راهبردی و امور شهرک‌ها و ارائه خدمات با همفکری بیشتر صنعتگران انجام شود.

مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: شرکت‌های خدماتی در راستای سرعت بخشیدن و خدمات رسانی بهتر به واحدهای صنعتی مجدانه پیگیر امور مربوط به صاحبان صنایع هستند و با تلاش و تکیه بر تجارب خود نقشی مهم در جهت رفع مسائل شهرک‌های صنعتی ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، مدیریت شهرک‌های صنعتی باید به شرکت‌های خدماتی واگذار شود که تا کنون ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به واگذاری مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی همچنان به‌عنوان دستگاه ناظر عالی با تشکیل سالیانه مجامع عملکرد و بودجه، علاوه بر حمایت از هیأت مدیره شرکت‌های خدماتی، بر روند امور آن‌ها نیز نظارت می‌کند.

عناوین برگزیده