تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۵۰۷
کد خبر: ۴۵۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع سالانه و فوق‌العاده شرکت نفت سپاهان انجام شد:

تصویب افزایش سرمایه ۴۷۲ درصدی شسپا

می متالز - صبح امروز مجمع سالانه و فوق‌العاده به‌منظور تصویب افزایش سرمایه شرکت نفت سپاهان در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه ایران برگزار شد.
تصویب افزایش سرمایه ۴۷۲ درصدی شسپا

به گزارش می متالز، در مجمع سالانه این شرکت میزان ۴۲۰ تومان سود به‌ازای هر سهم تقسیم شد. همچنین در مجمع فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۴۷۲ درصدی شرکت نفت سپاهان به میزان ۴۹۵ میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری بلندمدت و جبران بخشی از مخارج سرمایه‌ای انجام‌شده خطوط پُرکنی تصویب شد.

مهمترین نکات مجمع:

عباس بنی‌شریف، مدیرعامل نفت سپاهان در مجمع این شرکت درخصوص افزایش فروش توضیح داد که این افزایش فروش قابل توجه ناشی از عملکرد خوب و همچنین رشد نرخ ارز بوده است.
او درخصوص تامین خوراک موردنیاز نفت سپاهان بیان کرد که از لحاظ تامین خوراک در سال ۹۸ مشکلی وجود نخواهد داشت اما افزایش نرخ لوب‌کات از آنجا که شرکت امکان افزایش نرخ ندارد، مقداری آزاردهنده است.
به گفته مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده شرکت نفت سپاهان در رابطه با مطالبات این شرکت، در راستای وصول مطالبات تلاش می‌شود اما بدهی شرکت ملی نفت دچار مسائل و مشکلاتی است و نمی‌توان از وثایق هم استفاده کرد و افراد مرتبط هم هیچ دارایی به نام خود ندارند. البته طبق اعلام نماینده سهامدار عمده، بخش قابل توجهی وصول شده اما درخصوص تسویه این بدهی اطمینان وجود ندارد.
اهم پروژه‌های شرکت نفت سپاهان عبارتند از:
- پروژه ساخت پایانه صادراتی بندرعباس
- پروژه خط تولید ظروف پلاستیکی یک و چهار لیتری
- پروژه خط قالب‌گیری وکس
- پروژه ساخت سوله انبار محصول نهایی به‌همراه سیستم قفسه‌بندی شاتل درایوین
- پروژه ایجاد واحد جدید TDAE
- پروژه ایجاد واحد MDU جهت تولید

عناوین برگزیده