تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۴۵۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بررسی افزایش سرمایه شرکت‌های فولادی در سال ۹۷ و ابتدای ۹۸

فولادی‌ها در بورس سود کردند

می متالز - شرکت‌های بورسی فولادی در سال‌ گذشته به سودهای قابل‌توجهی دست یافتند.
فولادی‌ها در بورس سود کردند

به گزارش می متالز، افزایش سرمایه شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، میدکو، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی، فولاد ارفع، گل‌گهر، فولاد کاوه جنوب کیش و چادرملو عنوان شده است.

 

افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان

افزایش ۸۵ درصدی سرمایه ذوب آهن اصفهان ۱۵ دی در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. بر این اساس، سرمایه ذوب آهن اصفهان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (۲۸ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۵۳۵ هزار ریال) از ۳۳ هزار و ۱۸۰میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۱۹ هزار ریال به ۶۱ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال رسید. این افزایش سرمایه صرف خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی بخشی از قانون تجارت با استفاده از مجوز بند (ز) تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کشور می‌شود.

 

افزایش سرمایه فولاد مبارکه

سرمایه فولاد مبارکه از محل سود انباشته (۵۵ هزار میلیارد ریال) از ۷۵هزار میلیارد ریال به ۱۳۰هزار میلیارد ریال رسید و به این ترتیب فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور شد. این افزایش سرمایه صرف اصلاح ساختار مالی و تقویت سرمایه در گردش خواهد شد.

 

مرحله دوم افزایش سرمایه میدکو

سرمایه میدکو از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (۵هزار و ۲۴۰میلیارد ریال) از ۲۳هزار و ۷۶۰میلیارد ریال به ۲۹هزار میلیارد ریال رسید. این افزایش سرمایه صرف جبران مشارکت انجام شده در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه می‌شود. همچنین براساس تصمیم هیات مدیره اجرایی، مرحله دوم افزایش سرمایه این هلدینگ صنعتی و معدنی رخ می‌دهد و سرمایه ثبت شده این هلدینگ با ۲۴درصد افزایش به ۳۶هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
منابع مالی اجرای این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی آنها تامین خواهد شد و هدف از اجرای افزایش سرمایه نیز جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال‌های گذشته و به صورت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های موردکنترل میدکو است.

 

افزایش سرمایه فولاد خوزستان

افزایش ۳۲درصدی سرمایه شرکت فولاد خوزستان ۲۶ اسفند ۹۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. بر این اساس سرمایه فولاد خوزستان از محل سود انباشته (۴هزار و ۵۷۶میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال) از ۱۴هزار و ۴۷۲میلیارد ریال به ۱۹هزار و ۴۸میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال رسید.
این افزایش سرمایه صرف اصلاح ساختار مالی و جبران هزینه‌های سرمایه‌ای انجام شده خواهد شد.

 

اصلاح ساختار مالی فولاد خراسان

افزایش ۱۲.۵درصدی سرمایه فولاد خراسان ۲۷ دی در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. بر این اساس سرمایه فولاد خراسان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (هزار میلیارد ریال) از ۸ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال رسید. این افزایش سرمایه صرف اصلاح ساختار مالی می‌شود.

 

افزایش سرمایه فولاد آلیاژی

فولاد آلیاژی ایران افزایش ۱۰درصدی سرمایه و رسیدن آن از ۴۹۹۰میلیارد ریال به ۵۵۰۰میلیارد ریال را مدنظر دارد و درصورت موافقت سهامداران افزایش ۱۰درصدی سرمایه و رسیدن آن به ۶۰۰۰ میلیارد ریال را البته در ۲ سال آینده و با تصمیم هیات‌مدیره عملیاتی خواهد کرد. این افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ۲۸فروردین موردموافقت قرار گرفت و ۱۷ اردیبهشت در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

 

افزایش سرمایه آهن و فولاد ارفع

افزایش ۵۰درصدی سرمایه آهن و فولاد ارفع ۶ اسفند در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. بر این اساس، سرمایه ارفع از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (۲ هزار میلیارد ریال) از ۴هزار میلیارد ریال به ۶هزار میلیارد ریال رسید.
این افزایش سرمایه صرف اصلاح ساختار مالی و بازپرداخت تسهیلات مالی می‌شود.

 

افزایش سرمایه گل‌گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با موافقت هیات مدیره در نشستی در ۲۱ فروردین ۹۸ با افزایش ۳۳درصدی سرمایه، سرمایه خود را از ۳۶هزار میلیارد ریال به ۴۸هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی افزایش داشت که این سرمایه صرف توسعه بخش شرقی معدن شماره ۱ و اجرای طرح تکمیلی کارخانه تغلیظ بوده است.

 

افزایش سرمایه فولاد کاوه جنوب کیش

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با موافقت سهامداران خود در مجمع عمومی فوق‌العاده با افزایش ۵۷درصدی سرمایه ۴هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش سرمایه خواهد داشت.
با این افزایش سرمایه، سرمایه فولاد کاوه جنوب کیش از ۷هزار میلیارد ریال به ۱۱هزار میلیارد ریال خواهد رسید و همچنین با موافقت سهامداران و تفویض اختیار به هیات مدیره در صورت موافقت هیات مدیره سرمایه شرکت در ۲ سال آینده دوباره از ۱۱هزار میلیارد ریال به ۱۵هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه صرف تکمیل فاز دوم پروژه فولادسازی، بازیافت بخشی از هزینه‌های انجام شده در سال‌های قبل برای فاز دوم فولادسازی، تکمیل پروژه تاسیسات جانبی و زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن خواهد شد.

 

افزایش سرمایه چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با موافقت سهامداران خود در مجمع عمومی فوق‌العاده با افزایش ۳۱درصدی سرمایه، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش سرمایه خواهد داشت.
با این افزایش سرمایه، سرمایه چادرملو از ۳۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به ۴۴هزار میلیارد ریال خواهد رسید و همچنین با موافقت سهامداران و تفویض اختیار به هیات مدیره درصورت موافقت هیات مدیره سرمایه شرکت در ۲ سال آینده دوباره از ۴۴هزار میلیارد ریال به ۶۷هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه صرف جبران هزینه‌های انجام شده برای سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد.

عناوین برگزیده