به گزارش می متالز، در هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و صاحبنظران روابط عمومی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از روابط عمومی های برتر کشور با اهدا تقدیرنامه، تندیس بلورین، سیمین و زرین تقدیر به عمل آمد.
در این همایش که پس از ارزیابی روابط عمومی های برتر کشور بر اساس مدل تعالی تخصصی شده EFQM در روابط عمومی شامل ۹ معیار بنیادین سرآمدی و ۸۱ شاخص فرعی، روابط عمومی های سرآمد معرفی شدند.
پس از اعلام بیانیه هیئت داوران، روابط عمومی فولاد امیرکبیر کاشان که در ارزیابی های صورت گرفته به عنوان روابط عمومی سرآمد معرفی شد و تندیس زرین دریافت کرد. همچنین شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، همراه اول، بانک ملی و سپه نیز تندیس زرین دریافت نمودند.
گفتنی است مدل تعالی سازمانی EFQM یک استاندارد اروپایی است که به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان های مختلف بکار گرفته می شود.
معیارهای اصلی انتخاب روابط عمومی سرآمد شامل “مخاطب گرایی”، “مدیریت فرآیندی” ، “مسئولیت اجتماعی” ، “توسعه سطح همکاری و مشارکت با محیط پیرامون”، “یادگیری , و بهبود مستمر”، “تجهیز و نوسازی منابع انسانی”، “نتیجه گرایی” و “رهبری و مدیریت” بودند