تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۴۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه شرکت های بیمه جوابگوی عملیات بیمه گری نیست

می متالز - صنعت بیمه فعالیتی متکی به علم و پایه‌های آن بر محاسبات پیچیده و کاربرد روش‌های آمار و احتمالات استوار است.عرصه این فعالیت، بسیار گسترده و رشته ‌های مختلف آن پیچیدگی خاصی دارد.
سرمایه شرکت های بیمه جوابگوی عملیات بیمه گری نیست

در اجرای مصوبات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر برون ‌سپاری خدمات بیمه‌ای، هیات مؤسسین شرکت سهامی ارزیابی خسارت بیمه‌ای ایرانیان پوشش، به‌عنوان نخستین شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای دارای پروانه فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.  

بی‌گمان ایرانیان پوشش ، می‌تواند نماینده قابل اعتمادی برای صنعت بیمه، بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان باشد. برخورداری از کادر مجرب بیمه‌ای و علمی و صاحب کرسی دانشگاهی می‌تواند تضمینی برای این اعتمادپذیری باشد.

به همین منظور به سراغ حسین امینی صدر، قائم مقام مدیرعامل وریاست هیات مدیره شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای ایرانیان پوشش نخستین وبزرگترین شرکت ارزیابی خسارت  بیمه ای درکشور که درسایر استان ها نیز شعبه دارد ، به گفت وگو نشستیم که در ذیل می خوانید.

قائم مقام مدیرعامل وریاست هیات مدیره شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای ایرانیان پوشش گفت :  امنیت سرمایه گذاری باعث شکوفایی ورونق اقتصادی می شود که اگر سرمایه ها بیمه شوند و سرمایه گذار نگران سرمایه خودنباشد، بازارهای مالی اقتصاد مملکت را رونق می بخشد.

حسین امینی صدر  درمورد حضور بیمه های خارجی درصنعت بیمه ایران افزود: شرکتهای بیمه خارجی درصورت ورود به بازارهای داخلی رقیب شرکتهای بیمه داخلی می شوند وبیمه گران داخلی برای استاندارد سازی عملیات بیمه گری مجبور هستند، هزینه کنند .

وی  ادامه داد:  دستورالعمل تاسیس شرکتهای بیمه مربوط به سالیان گذشته است و دریکی دوسال اواخر دوره ریاست جمهوری قبلی  بشدت نرخ کالا وتورم بالا رفت،  حتی گاهی اوقات ارزش اقلام درکشور 400 درصد رشد کرد ، با توجه به وضعیت فوق دیگر سرمایه اولیه شرکتهای بیمه نیز جوابگوی حرفه بیمه گری نیست و اجبارا باید سرمایه شرکتهای بیمه نیز افزایش یابد.

حسین امینی صدر  درمورد بیمه عمر تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه عمر به جهت عدم آگاهی مردم وعدم اطلاع رسانی وتبلیغات درکشور ما متاسفانه خیلی پایین است. بابرنامه ریزی صحیح وتبلیغات گسترده و بالا بردن فرهنگ بیمه درکشور می توان امیدوار بود که کشور مانیز مانند کشورهای پیشرفته دراین زمینه شکوفا شود.

وی ادامه داد : یکی از ویترین های عرضه بیمه و ترغیب مردم به ابتیاع بیمه ، پرداخت بموقع و واقعی خسارت است   . باتوجه به شیوه قدیمی  پرداخت خسارت درشرکتهای بیمه نارضایتی دراین مورد بسیار گسترده وریشه دار است .باتوجه به آیین نامه های 50 و85 مصوب شورای عالی بیمه و انجام  ارزیابی خسارت توسط ارزیابان رسمی بیمه مرکزی که جدیدا در مسیر قانونی  قرار گرفته وبا درایت وحمایت ریاست وکادر مدیریتی نهاد ناظر   آینده صنعت روشن وموفقیت آمیز خواهد بود.

حسین امینی صدر  درمورد اشتغال زایی در صنعت بیمه خاطرنشان کرد:به نظر می رسد با توجه به ضریب  بالقوه بیمه  درکشور و بازار بکر و گسترده  آن امکان اشتغال زایی بالایی دراین صنعت وجود دارد  .

قائم مقام مدیرعامل وریاست هیات مدیره شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای ایرانیان پوشش ادامه داد :  باتوجه به اینکه امکان گسترش فعالیت در صنعت بیمه وجود دارد و نهاد ناظر همواره در راستای ترقی وتعالی صنعت  بخصوص در یکی دو سال گذشته گامهای موثری برداشته،  بنابراین نیاز به تربیت کارشناسان تحصیلکرده و علاقه مند که جوابگوی صنعت باشند ، الزامیست.

حسین امینی صدر درخصوص سامانه سنهاب بیان داشت : یکی از اقدامات موثر و شایسته بیمه مرکزی ایجاد سامانه سنهاب است .دنیا درحال تغییر و باسرعت بسوی الکترونیک شدن پیش می رود و نیاز ضروری بیمه مرکزی نیز حرکت بسوی دنیای الکترونیک بود که خوشبختانه حرکت آغاز شده است.

وی درخصوص حمایت دولت از صنعت بیمه افزود : برای حمایت از احاد جمعیت و افراد اجتماع ، حذف مالیات برارزش افزوده می تواند گام موثری در حمایت از صنعت بیمه  باشد . همچنین دراختیار قراردادن منابع مالی خارج از صنعت جهت تبلیغات گسترده درسطح کشور وراه های دیگری که ضریب نفوذ بیمه را گسترش دهد.

حسین امینی صدر  با بیان اینکه استانداردهای مالی بر اساس استاندارسازی IFRSبرای شرکت های بیمه و شرکت های بزرگ  در کشورهای پیشرفته استفاده می شود، عنوان کرد :  در کشور ما هنوز این موضوع به این صورت رسمیت پیدا نکرده است ، باید کارشناسی شود و کارشناسان ارشد مالی درحوزه بیمه بدنبال ایجاد یک مدل شناسایی  واندازه گیری با ثبات باشند که مغایر با مقررات  مالیاتی و حسابرسی ایران نباشد. ولی افزایش شفافیت کلیه عملیات های  حسابداری  مالی باعث  افزایش اعتبار شرکت در سطح ملی و حتی در سطح داخلی  و حقوق سهام داران هم می شود.

وی ادامه داد: باتوجه به متحول شدن صنعت بیمه وشتا ب آن در راه رسیدن به صنعتی پویا وفعال مطمئنا دراین مسیر مشکلاتی پیش رو خواهد بود ،که ازاین شتاب می کاهد . ریسک های موجود دراین مسیر فقط با یکپارچگی و وحدت رویه کاهش می یابد. چالش هایی که هم اکنون گریبانگیر صنعت شده  ، بداخلاقی های حرفه ای است که از سوی بعضی عوامل صنعت به کار برده می شود ویا صدور بیمه نامه هایی با نرخ غیر متعارف که به خاطر جذب پرتفو انجام می شود ویا استفاده از عوامل غیر متخصص وحرفه ای جهت ارزیابی ریسک های بزرگ وارزیابی ان به جهت کم کردن از هزینه های بیمه گری که امیدواریم با درایت وهم اندیشی بیشترشاهد شکوفایی  ورشد هر چه سریعتر صنعت باشیم .

قائم مقام مدیرعامل وریاست هیات مدیره شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای ایرانیان پوشش درپایان خاطر نشان کرد: حاکمیت شرکتی درشرکت ها ی بیمه از بروز مشکلات وچالش ها جلوگیری می کند. سهامداران عمده نمی توانند سهامداران خرد را برای تصمیم گیری هیات مدیره ومدیرعامل تحت فشار بگذارند واگر در مجمع ، سهامداران عمده تصمیماتی اتخاذ کنند که به نفع شرکت بیمه نباشد ازدست بیمه مرکزی کاری ساخته نیست  .

عناوین برگزیده