تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۴۶۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توکن SKYC مبتنی بر شبکه ققنوس رونمایی شد

می متالز - معاون فنی شرکت ققنوس از تولید و طراحی توکن SKYC مبتنی بر شبکه ققنوس با هدف احراز هویت خبر داد.
توکن SKYC مبتنی بر شبکه ققنوس رونمایی شد

به گزارش می متالز، شرکت ققنوس با حضور مدیران ارشد خود و جمعی از اصحاب رسانه در ساعات پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از سپیدنامه توکن  SKYC رونمایی کرد.

محمد جواد صمدی، معاون فنی شرکت ققنوس در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ گفت: در شبکه ققنوس بستری برای توکنیزاسیون مجموعه‌ای از دارایی‌ها آماده شده است؛ یکی از دارایی‌های افراد اطلاعات هویتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در بستر ققنوس طرحی وجود دارد که  با استفاده از آن می‌توان توکن ویژه‌ای برای مدیریت اطلاعات هویتی  با عنوان SKYC عرضه شود؛ این توکن در شبکه ققنوس طراحی شده و افراد مبتنی بر این توکن می‌توانند با استفاده از قابلیت خود اظهاری مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی را به شبکه اعلام کنند و سپس توسط یکی از ارکان اعتباری شبکه ققنوس که میزبانان آن‌ها هستند اطلاعات با اصل اسناد تطبیق داده شود و صحت آن‌ها سنجیده شود تا در نهایت مشخص شود که اطلاعات از دقت و اصلات برخوردار است یا این که اطلاعات به صورت دقیق به سیستم اعلام نشده است.

معاون فنی شرکت ققنوس افزود: در صورتی که اطلاعات اعلام شده از سوی کاربر دارای اصلت لازم باشد و مورد تایید قرار بگیرد، مبتنی بر اطلاعات تایید شده یک توکن هویتی برای فرد صادر می‌شود و توکن SKYC بیانگر اطلاعات هویتی از جمله اطلاعات شناسنامه، کارت ملی، اطلاعات مکانی، شغلی و امضای دیجیتال فرد است که با استفاده از این سرویس امکان افتتاح حساب بدون احراز هویت فیزیکی در شعب  برای افراد با استفاده از توکن فراهم می‌شود.

صمدی تاکید کرد: ققنوس در این روش الزامات لازم در خصوص پوشش نیازمندی‌های حریم خصوصی افراد و نیازمندی‌های لازم در خصوص عدم انکار پذیری دریافت و انتقال اطلاعات هویتی تبیین شده تا افراد با اطمینان خاطر بالا از این زیرساخت بهرمند شوند.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده