به گزارش می متالز، محسن صالحینیا با اشاره به تداوم برگزاری نمایشگاه های فرصت ساخت داخل در شرکت ها و انجمن های صنعتی کشور، اظهار داشت: بومی سازی اقلام وارداتی در راستای نیازهای مختلف واحدهای صنعتی مطرح میشود و این موضوع تنها در بخش قطعات یا ماشین آلات نیست و حتی میتواند شامل فرصت های نوین طراحی و مهندسی نیز باشد.
وی با بیان اینکه ممکن است یک برای طراحی یک قطعه و یا در تولید آن محصول از شرکت دیگر کمک بگیرد، افزود: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، بخشی از نیازمندی های داخلی سازی ارائه که تداوم آن در محل واحدهای صنعتی بزرگ در بسیاری دیگر از بخشها میتوان داخلی سازی را اجرا کرد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: فعال بودن نمایشگاه های ساخت داخل روش جدیدی برای واحدهای صنعتی است تا با مذاکره و گفتوگو بتوانند زمینه های تأمین نیازمندی های خود را برآورده سازند و در این مسیر یک رویکرد ملی شکل بگیرد که نگاه به توانمندی های داخلی و خریدهای داخلی تقویت کند.
صالحینیا با تشریح ساز و کار نمایشگاه های ساخت داخلی گفت: در این نمایشگاه ها یک شرکت قطعه یا تجهیزات مورد نیاز خود را به نمایش میگذارد و شرکت سازندهای ممکن است نمونه مشابه آن را بهتازگی تولید کرده باشد و زمینه همکاری دو شرکت فراهم شود، یا اینکه نمونهای نزدیک به همان محصول را تولید کرده باشد و نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد و امکان تولید آن محصول وجود داشته باشد و در نهایت اگر محصول جدیدی باشد، شرکت سازنده پس از بررسی با ارائه پروپوزال یا پیش فاکتور میتواند مسیر تولید این محصول را در آن شرکت فراهم کند و از این طریق زمینه ساخت داخل آن را در کشور بهوجود بیاورد .