تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۴۶۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۰ طرح نیمه تمام در سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و در جهت حمایت از تولید و تعمیق ساخت داخل، بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۰ طرح صنعتی نیمه تمام در استان پرداخت شده است.
پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۰ طرح نیمه تمام در سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در یکصد و شصت و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۸۱۳ واحد تولیدی استان بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۸۲ درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید، اذعان داشت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان ۱۴۳ واحد به ارزش ۷۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت می باشد که ۲ طرح بازسازی و نوسازی، ۱۰ طرح نیمه تمام و مابقی سرمایه در گردش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان پرونده ۱۳۷۵ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است که پرونده ۱۹۸ واحد تولیدی متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۹۶۰۰ میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۸۰۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی، تامین اجتماعی و مالیات پنج واحد تولیدی صنایع غذایی سیله، بهین فراز فوم تک، شیشه ایمنی کبیر، مون گارشو و الگلنت بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۸۲۴ مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۲درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۷ درصد مربوط به امور زیر بنایی، ۱۶درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و ۱۴ درصد نیز مربوط به سایر موارد می باشد که در همین راستا و تاکنون ۷۴ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

عناوین برگزیده