تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۴۶۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجلیل از 67 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن استان فارس

می متالز - در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن 67 نفر از صنعتگران، معدنکاران ، پیشکسوتان و فعالان اکتشافات معدنی استان فارس با اهدای لوح تندیس و گواهینامه تجلیل شدند.
تجلیل از 67 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن استان فارس

به گزارش می متالز، آیین تجلیل از برگزیدهای صنعت و معدن با حضور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این آیین با اشاره به اینکه 67 نمونه صنعتی و معدنی تجلیل شده اند، گفت: در آیین بزرگداشت صنعت و معدن تلاش یک ساله صنعتگران، معدنکاران، کار آفرینان، تولید کنندگان، پیشکسوتان و فناوران جوان مورد ارزیابی قرار گرفت و افرادی که در طول یکسال تلاش های وافری برای اعتلای رونق تولید، رشد اقتصادی، توسعه اشتغال و صادرات در عرصه فعالیتهای صنعتی و معدنی انجام داده اند ضمن معرفی به عموم مردم از آنان تجلیل و قدردانی شد.

حمیدرضا ایزدی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار مجتمع فرهنگی، آموزشی احسان گفت: از 67 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن استان فارس 53 صنعتگر، 8 معدنکار، 2 پیشکسوت و مکتشف نمونه معدنی و 3 پیشکسوت و طرح های نمونه صنعتی و نیز از منطقه ویژه اقتصادی جنوب کشور تجلیل شد.

وی افزود: امسال شرکت فاتح صنعت کیمیا به عنوان واحد نمونه صنعتی در استان فارس موفق شد در جمع 28 واحد صنعتی نمونه کشور قرار بگیرد و از دست وزرای صمت و امور خارجه و فعالان بخش خصوصی لوح تقدیر دریافت کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مورد چگونگی برگزاری آیین روز صنعت و معدن و نحوه انتخاب این افراد که در رشته های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب شده اند گفت: این صنعتگران در طول سال 97 فعالیت های شاخص و ویژه ای در زمینه های مختلف از جمه صادرات ، نوآوری، بالابردن میزان ساخت داخل، ثبت رکوردهای جدید در تولید، افزایش و تثبیت اشتغال، دارا بودن گواهینامه های زیست محیطی ،کیفیت و مدیریت، نداشتن بدهی معوق، میزان تولید، میزان فروش، سود عملیاتی، تعداد نیروی انسانی، تحصیلات نیروها، مشتری مداری و همچنین شهرک های دارای فناوری های نوین از جمله برخی از شاخص های انتخاب و ارزیابی واحدها و افراد بود.

ایزدی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید" در این مراسم با حضور پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی، دستگاههای اجرایی ذی ربط، صاحبنظران و فعالان اقتصادی فعالیتهای انجام شده و برنامه های پیش رو در تحقق رونق تولید مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 
بخش صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، نقش بسزایی دارد/ تعامل، همراهی و همکاری تشکلهای بخش خصوصی دراجرای بهتر برنامه های اقتصادی کارگشاست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران گفت: از مدیریت و اعضا هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت که با همت عالی برگزاری این جشن و بزرگداشت و فرصت تجلیل از خدمات تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان را فراهم نمودند تشکر و خدا قوت عرض می کنم.

وی اضافه کرد: دهم تیر ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز صنعت و معدن نامیده شده است بنابراین اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصادی، یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید نا خالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزایی دارد.

ایزدی تصریح کرد: سیاستی که امروز باید در تصمیم گیریها و سیاستگزاریها اجرائی شود توجه به نظرات بخش خصوصی و تشکلها می باشد،بدون در نظر گرفتن نظرات آنها قطعا اجرای برنامه ها با مشکل مواجه خواهد شد. و این مهم به عنوان یک اولویت در سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران و زیر مجموعه آن خواهد بود دراین مسیر پیش شرط توفیق همه در کشور خصوصاً استان فارس ایجاد انسجام و همدلی و همکاری میان همه فعالان اقتصادی و بخش دولتی برای آبادانی کشور و استان فارس می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد : قطعا خدمتی که سهم بالایی در اقتصاد یک کشور دارد، خدماتی است که متکی به واحد های تولیدی است ، راه اندازی هر صنعت و واحد تولیدی، دهها رشته خدماتی دیگر را هم نظیر بانک، شرکت های پخش و توزیع کالاها، صنوف و بنگاههای اقتصادی ، خدمات پس از فروش و موارد دیگر از این است را فعال می کند ، در چنین توسعه صنعتی که هنوز ایران در ابتدایی مسیر صنعتی شدن قرار دارد، دولت و صنعتگران هریک نقش هایی دارند و فعالان بنگاهها در داخل بنگاههای خود رسالتی دارند، اما ضرورت دارد؛ تا دولت در کنار بخش خصوص مجموعه فعالیتهای اقتصادی را در مسیر توسعه واعتلای بخش صنعت ومعدن وتجارت هدایت کند.

ایزدی گفت: بالغ بر 15 ماه از تحریم های اقتصادی ظالمانه یک جانبه آمریکا علیه کشور گذشت، جنس مطالب امروز صنعت و معدن با مرور بر موضوعات سال گذشته متفاوت است. در سال گذشته و در روز صنعت، معدن بیشتر روند صعودی نرخ ارز و اثرات روانی آن بر بازار و تامین مواد اولیه و... حاکم بود. امروز و در یک سالی که گذشت به همت شما صنعتگران و معدن کاران و تدبیر دولت با اجرا سیاستهائی نظیر تخصیص هدفمند ارز به اولویتهای کشور و توقف واردات بی رویه و غیر ضروری و همکاری صادرکنندگان در اجرای برگشت ارز حاصل از صادرات و داخلی سازی بخشهائی از نیاز های وارداتی و از سوئی توقف سوداگری در بازار ارز و طلا و ... در بخش ارزی با یک روند ثبات و بعضا واقعی سازی نرخ ارز در بازار مواجه هستیم که این مهم موجب توسعه درسرمایه گذاری و تسهیل امور تولید خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد : اولویت وزارت صمت در یک سال گذشته و امروز تخصیص ارز به بخش تولید بوده است و آثار این سیاست امروز در اقتصاد و برای شما مشهود است. جلوگیری و عدم تخصیص ارز به کالاهای لوکس و تقاضای ارز برای کالاهای غیر ضرور یکی از سیاستهای امروز شرایط تحریم است. که این مهم در حال اجراست.

ایزدی افزود: سیاست فوق الذکر فرصت را برای بخش تولید و رونق تولید فراهم نموده است و امروز با همت شما عزیزان در جنگ اقتصادی که اهمیت آن در این عرصه کم اهمیت تر از جنگ نظامی نیست بخش تولید و صنعت سیبل اصلی این عرصه است و شما توانسته اید شرایط جدیدی را برای کشور رقم زده و دشمن را مایوس کنید با سیاست مقاومت که رمز پیروزی ما همیشه در همه عرصه ها بوده است که محقق شده است و در این شرایط با مقاومت، تکانه های تحریم تاب آوری صنعت و معدن را بالا برده و قطعا پیروزی از ان شما ها است.

وی اضافه کرد: به اذعان تحلیل گران اقتصادی و سازمانهای بین المللی اقتصاد ما در دوران تحریم شرایط سخت عبور کرده و با همت عالی بخش صنعت، تولید و تجارت و ادامه این سیاست و تکیه بر توان داخلی به شرایط رونق بر خواهیم گشت. و امروز آثار آن در حال ظهور و بروز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به اهداف وسیاستها وبرنامه های وزارت صمت اشاره نمود واظهار داشت: سیاست ها و تدابیر دولت و وزارت صنعت،معدن و تجارت در سالجاری تکیه بر 7 راهبرد اصلی در سال رونق تولید از جمله فعال سازی ظرفیت خالی واحد های تولیدی ( احیای واحدهای راکد + احیای واحد های زیر ظرفیت )، جذب سرمایه گذاری با هدف ساخت داخل کالاهای منتخب و وارداتی دارای قابلیت صادرات، افزایش صادرات به کشورهای همسایه ، اجرای پروژه توسعه فعالیت های اکتشافی، فعال سازی معادن کوچک و متوسط و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای کوچک و متوسط ،حمایت از ایجاد دانش فنی و فناوری تولید محصولات منتخب وارداتی با همکاری دانشگاه و صنعت، پیگیری مقررات زدایی و تفویض اختیار لازم به استان و ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره تامین کشور خواهد بود.

ایزدی در پایان گفت: انتظار است بخش خصوصی استان و تشکلهای متعدد در استان و از جمله اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتاق اصناف و اتاق تعاون و سایر تشکلهای زیر مجموعه، کماکان و بیش از گذشته دراجرای این برنامه ها یار و مددکار ما باشند.

عناوین برگزیده