به گزارش می متالز، در حال حاضر مهندسی معکوس قطعاتی که نیاز به تعمیرات دارند و با توجه به شرایط کنونی به واسطه تحریم ها و هزینه های بالا در هنگام shut down توسط چادرملو سفارش داده می شود را دنبال می کنند و قطعات ساخته شده را سفارش گذاری می کنند. در خصوص میزان فعالیت ها و قطعاتی که تاکنون توسط این مجموعه ساخته شده گفتگویی با کبیری، کارشناس ارشد تکنولوژی و بهبود فرآیند شرکت ؟؟ داشتیم.
کبیری عنوان کرد: تاکنون بیش از دو هزار قطعه بومی سازی شده است که جرثقیل های سقفی و خود کوره به خاطر قطعاتی که باید در آن مورد استفاده قرار بگیرد بیشترین هزینه را داشته اند.
وی در خصوص توان رقابتی قطعات تولید شده با محصول اصلی گفت: استانداردهای بین المللی و استانداردهای داخلی را رعایت می کنیم. نیروهای بخش بازرسی نیز در این مجموعه فعال است. بعد از سفارش گذاری نیز بخش بازرگانی چادرملو تایید می کند که قطعه کجا ساخته شود. در بسیاری مواقع کالایی را تا سه چهار بار رد می کنیم و طبق وظیفه ای که داریم اجازه نمی دهیم قطعه تا زمانی که تایید نشده است وارد سایت شود. این نظارت آنقدر دقیق است که گاهی قطعه با اختلاف یک میلی متر اجازه ورود به سایت را پیدا نمی کند. گاهی هم این حساسیت باعث دردسر می شود و نیروها اعتراض می کنند که خودمان داریم خودمان را رد می کنیم. اما استدلال ما این است که ممکن است ایراد به وجود بیاید. اگر جرثقیل سقفی ایراد پیدا کند و از بالا جسمی سقوط کند می تواند تلفات جانی بدهد و این موضوع اصلا شوخی بردار نیست.
کارشناس ارشد تکنولوژی و بهبود فرآیند این شرکت افزود: ریسک پذیری در اینکار بسیار بالاست. ما نقشه قطعات را تهیه می کنیم اما واقعیت این است که گاهی جنس مورد نیاز را نداریم. باید بگردیم آن را وارد کنیم و یا با شرکت های مختلف صحبت کنیم. بعضی شرکت ها هم ممکن است بگویند چنین کالایی را نمی سازند یا ساخت آن قطعه با تیراژ پایین برای آنها صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین ما مجبوریم تعاملات زیادی برای انجام این کار داشته باشیم که سبب می شود هم از نظر مالی و هم از نظر زمان برای ما ریسک بالایی را بوجود آورد.
کبیری در آخر گفت: قصدمان این است که برای شرکت غدیر هم مهندسی معکوس را انجام دهیم. برای این کار با گل گهر هم گفتگوهایی داشته ایم ما در چادرملو بحث مان این است که همه قطعات مورد نیاز را بتوانیم در داخل پشتیبانی کنیم.