تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۴۶۵۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۶۰ شرکت زیرمجموعه شمش در جاجرم قابل راه اندازی است

می متالز - فرماندار جاجرم گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا یکی از نیازهای بخش تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان است و در این زمینه 60 شرکت برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی صنعت شمش قابل راه‌اندازی است.
۶۰ شرکت زیرمجموعه شمش در جاجرم قابل راه اندازی است

به گزارش می متالز، رضا آذری اظهار داشت: ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا در این شهرستان در اولویت ما است و تلاش داریم تا برای افزایش ارزش افزوده، زنجیره تولید صنایع بزرگ تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آلومینای ایران به عنوان کارخانه مادردر شهرستان جاجرم فرصتی است تا صنایع دیگر به عنوان صنایع پایین‌دستی ایجاد شود.
فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: نخستین شمش آلومینا سال گذشته تولید و بهره‌برداری شد و امید است افتتاح این واحد مهم، بهار امسال محقق می‌شود.
تولید پایه کاتالیست آلومینا مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، تولید سولفات آلومینیوم از هیدرات مورد استفاده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، تولید نانو آلومینا مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، تولید آهک هیدارته مورد نیاز در صنایع شیمیایی، ظرف چینی، شیشه و سیمان از جمله صنایع پایین دستی شرکت آلومینا است که می تواند ایجاد شود.
مجتمع آلومینای جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 1375 به بهره برداری رسید.

عناوین برگزیده