تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۴۶۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت عنوان کرد:

حل مشکل نقدینگی بخش مولد اقتصاد با کمک بازار سرمایه

می متالز - وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت که این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه ها بازاریابی، فروش و صادرات محصولات تولیدی صنعتگران را پیگیری می کند.
حل مشکل نقدینگی بخش مولد اقتصاد با کمک بازار سرمایه

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: صادرات امروز پیشران تحقق رونق تولید محسوب می شود و برای تولید کننده هم تولید بدون فروش و صادرات معنا ندارد و ما هم این موضوع را با برنامه های مختلف پیگیری می کنیم.

وی یکی از مشکلات روزمره واحدهای تولیدی را نقدینگی و سرمایه در گردش برشمرد و گفت: این مشکل هم در قالب احکام بودجه مثل تبصره ۱۸، تسهیلات نظام بانکی و بازار سرمایه قابل حل است.

وزیر صمت توضیح داد: تصمیماتی سال قبل برای این منظور عملیاتی شده و امسال هم نیاز واحدها را بر اساس تولید سال قبل برآورد، اعلام و در کارگروه های ذیربط دولت مطرح شد و پیگیری می شود.

وی افزود: در حوزه مواد اولیه هم تامین ریال برای آن بخش عمده ای که داخلی است و ارز برای آن مقداری کمی که وارداتی است یکی از اولویت های ما است.

رحمانی حل مشکلات واحدهای تولیدی را مهم ترین اولویت وزارت صمت برشمرد و اظهار داشت: در شرایط جدید حضور در استان ها و شهرستان ها و دیدار با صنعتگران و بررسی مسایل و مشکلات از اهدافی است که پیگیری می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تولید کننده آمادگی دارد و پا به کار است و این وظیفه همه ما است تا واحدهای تولیدی بتوانند با حل مشکلات پای کار بیایند.

رحمانی تاکید کرد: امروزایجاد یک شغل برای رفع بیکاری یک جوان در کشور باید یک پروژه محسوب شود و این دغذغه دولت و تمامی مسئولان است. کشور منابع کم ندارد و باید بهینه و بر اساس شاخص هایی مانند اشتغال، صادرات و ارزآوری و قطع وابستگی تخصیص داده شود.

عناوین برگزیده