تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۴۶۶۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر HSEE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

خروج 4 مجتمع تحت پوشش ایمپاسکو از لیست آلاینده ها

می متالز - پرهام خواجه پور گفت: تاکنون 4 مجتمع تحت پوشش این شرکت از لیست آلاینده های محیط زیست خارج شده اند که شامل سرب و روی انگوران، طلای موته، کک سازی و پالایش قطران زرند و سنگ آهک پیربکران هستند.
خروج 4 مجتمع تحت پوشش ایمپاسکو از لیست آلاینده ها

به گزارش می متالز، پرهام خواجه پور؛ مدیر HSEE شرکت در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمپاسکو با هدف تولید مواد معدنی مورد نیاز کشور در راستای حفاظت از محیط زیست، همواره تلاش کرده تا استانداردهای این حوزه را در شرکت های تابعه و تحت نظارت ارتقاء دهد.

وی در ادامه افزود: از 13 مجتمع تحت پوشش این شرکت، تاکنون 11 مجتمع شامل سرب و روی انگوران، طلای موته، کک سازی و پالایش قطران زرند، سنگ آهک پیربکران، فروکروم جغتای، سرب و روی نخلک، نفلین سینیت کلیبر، زغال سنگ طبس، زغال سنگ گلندرود، طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان و مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد مشمول جریمه های زیست محیطی نیستند.

مدیر HSEE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: ارتقای مسائل زیست محیطی و خارج کردن مجتمع فسفات اسفوردی از لیست آلاینده ها در برنامه امسال است.

وی ادامه داد: ارزیابی زیست محیطی طرح طلای کوه دم (استان اصفهان) دریافت شده و ارزیابی زیست محیطی طلای هیرد (استان خراسان جنوبی) نیز به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

خواجه پور خاطر نشان کرد: 5 مجتمع تحت نظارت این شرکت نیز شامل پتاس خور و بیابانک، سرب و روی و باریت مهدی آباد، سنگ آهن جلال آباد، سنگ آهن سیرجان و سنگ آهن فلات مرکزی در تعامل با سازمان محیط زیست در جهت حفظ وضع موجود و ارتقای مسایل زیست محیطی قرار دارند و مشمول جریمه های زیست محیطی نیستند، همچنین در برنامه امسال راه اندازی سیستم آنلاین فروکروم جغتای در برنامه است.

مدیر HSEE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خاتمه گفت: در برنامه است مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری گواهینامه سبز محیط زیست را دریافت کند.

عناوین برگزیده