تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۴۶۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اوراق خرید دین درحال راه‌اندازی

می متالز - مدیر مطالعات اقتصادی بورس‌کالا با بیان اینکه اوراق خرید دین درحال راه‌اندازی است، گفت: این ابزار در شرایط رکودی برای تامین مالی بخش اقتصادی ابزاری کارآست.
اوراق خرید دین درحال راه‌اندازی

به گزارش می متالز، جواد فلاح مهم‌ترین اهداف بورس‌کالا را شفاف‌سازی و کشف نرخ دانست و در ادامه ابزارهایی که اشخاص حقیقی می‌توانند به‌واسطه آنها در بورس‌کالا سرمایه‌گذاری کنند را معرفی کرد. مدیر مطالعات اقتصادی بورس‌کالا، قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله و نیز ابزارهای بازار مالی مانند اوراق سلف‌استاندارد، گواهی‌های سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین ابزارهای بورس‌کالا عنوان کرد و گفت: اوراق گواهی سپرده کالایی یکی از مهم‌ترین ابزارهای بورس‌کالا برای سرمایه‌گذاران حقیقی است و این ابزارها در واقع سند الکترونیکی هستند که مبین تحویل کالا به انبارهای تحت نظارت بورس هستند.

فلاح وجود بازار ثانویه برای انجام معاملات پیوسته و مکرر و نیز امکان مراجعه به انبار و تحویل کالا در هر زمانی را از دیگر ویژگی‌های اوراق گواهی سپرده کالایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد از سرگیری مجدد معاملات آتی سکه نیز باشیم. مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس‌کالا همچنین درخصوص اوراق حق‌امتیاز گفت: این ابزار بورس‌کالا با محور بازاری شفاف و مبتنی بر کالا طراحی شده است.

وی ادامه داد: این اوراق با رفع تنگنای نقدینگی در کل چرخه و تامین مالی بهینه صنایع بالادستی به هدایت سرمایه‌های عمومی به صنعت داخلی می‌پردازد. این اوراق برای سرمایه‌گذار سود تضمین شده ایجاد می‌کند و نیز امکان معاملات ثانویه و نیز وجود بازارگردان برای تضمین نقدشوندگی این اوراق وجود دارد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد