به گزارش می متالز، اما برای حل این مشکل باید برنامهریزی کنیم تا به نقطهای که مورد نظر است برسیم و بتوانیم از تمام توانمندیهایمان استفاده کنیم. یک گوشه از این برنامهریزیها میتواند برگزاری نمایشگاههای مختلف در سطح کشور و شرکت در نمایشگاههای مربوط در جهان باشد. در این نمایشگاهها به دنبال جذب هیاتهای تجاری و به رخ کشیدن توانمندیمان هستیم چراکه چیزی کمتر از سایر شرکتهای خارجی نداریم و میتوانیم گامی در جهت رشد وضعیت سنگ کشور برداریم. درباره بازار داخلی و توانمندیهایمان نیز باید بگوییم در داخل کشور سنگهای ساختمانیمان خودکفا هستند و در این زمینه حتی یک کیلوگرم یا یک مترمربع به سنگ خارجی نیاز نداریم. به این ترتیب خوشبختانه صد در صد نیازهای بازار داخلی را تامین میکنیم اما آنچه برای ما هدف و البته آسیب است، نبود بازارهای صادراتی لازم و رقابت با کشورهای رقیب از جمله چین و ترکیه است. ما باید سعی کنیم که با تدبیر و سیاستهای لازم به بازارهای صادراتی ورود کنیم و خودمان را به جهان نشان دهیم. در این بین باید برای کشورهای همسایه و منطقه، برنامهریزی جامع انجام دهیم که این کار را نیز انجام دادهایم. قصد داریم صادرات این بخش را در یک برنامه ۵ ساله از ۳۵۰ میلیون دلار فعلی به ۲ میلیارد دلار برسانیم.