تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۴۶۹۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

صدور مجوز کسب و کار صنایع کوچک به ۳ تا ۴ روز کاهش یافت

می متالز - رحمانی گفت: امسال میانگین صدور مجوز برای صنایع کوچک و متوسط بیش از ۱۰ روز که به ۴ تا ۳ روز رسیده است.
صدور مجوز کسب و کار صنایع کوچک به ۳ تا ۴ روز کاهش یافت

به گزارش می متالز، رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران گفت؛ امسال بهبود فضای کسب و کار یکی از اولویت‌های ماست بطوری که امسال به جد در برنامه ما قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال میانگین صدور مجوز برای صنایع کوچک و متوسط بیش از ۱۰ روز بود، اما هم اکنون به ۴ تا ۳ روز  رسیده است و با اقدامات انجام شده این رقم به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مجوز برای تولیدات بیشتر صورت گرفته است گفت: این موضوع سیاست دولت است که کار بصورت جدی پیگیری شود، بویژه با استفاده از ابزار الکترونیک، نیاز به حضور افراد به نحو محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

این عضو رسمی هیئت دولت دوازدهم ادامه داد: سیاست دولت نیز کاهش بورکراسی‌ها در تمام حوزه‌ها است و این مهم در تمامی وزارتخانه‌ها اجرا خواهد شد و تاکید رئیس جمهور نیز بر این مساله است که به صورت جدی ما آ‌ن را پیگیری خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد:‌ پنجره واحد و استفاده‌اش از ابزارهای الکترونیکی و خدمات تحت وب یکی از راهکارهای ما است که نیاز به حضور افراد را به مقدار زیادی کاهش خواهد داد. ما تلاش داریم که با همکاری سازمان توسعه و تجارت الکترونیک و با استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌ها مدت حضور افراد را به حداقل برسانیم.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تصریح کرد: بی‌تردید یکی از مصداق های تولید ملی، رونق بخش ساخت مسکن است و فعال شدن این بخش جزو اولویت های امسال دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

رحمانی ابراز امیدواری کرد بخش ساختمان بتواند به عنوان پیشران و موتور محرک تولید کشور عمل کند و این نمایشگاه نیز در همین جهت برپا شده است.

عناوین برگزیده