تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۴۷۰۴۰
سرویس خبر : انرژی
خدابخشی در تشریح نشست امروز کمیسیون بودجه:

دولت مبلغ قیر رایگان را از ۶ هزار میلیارد به ۲ هزار میلیارد تومان کاهش داد

می متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوع خود با موضوع بررسی تخصیص قیر رایگان برای طرح های عمرانی را تشریح کرد.
دولت مبلغ قیر رایگان را از ۶ هزار میلیارد به ۲ هزار میلیارد تومان کاهش داد

به گزارش می متالز، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار نخست کمیسیون بررسی اجرای بند (ه) قانون تبصره یک قانون بودجه سال 98 کل کشور درباره تخصیص قیر رایگان برای پروژه های عمرانی بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس قانون بودجه سال 98 شرکت ملی نفت ایران موظف شده 6 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی را برای تامین 4 میلیون تن به قیر رایگان اختصاص دهد تا این قیر در اختیار دستگاه های ذی نفع قرار گیرد.

همین مبلغ 2 هزار میلیارد تومان نیز تا به امروز تخصیص نیافته است

وی با بیان اینکه دولت در یکم تیرماه 98 مصوبه ای درباره قیر رایگان داشته است، ادامه داد: در 16 تیرماه 98 دولت با ابلاغ آیین نامه ای جدید مصوبه یکم تیرماه را لغو کرده است و به جای 6 هزار میلیارد تومانی که مقرر شده بود از میعانات به قیر تخصیص یابد، عنوان کرده که 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به طرح های تملک های دارایی سرمایه ای برداشت و به قیر تخصیص می دهد.

منابع مربوط به قیر باید در اسرع وقت تخصیص یابد تا پروژه های عمرانی در حال انجام تکمیل شود

خدابخشی با اشاره به اینکه دولت مبلغ قیر رایگان را از 6 هزار میلیارد تومان به 2 هزار میلیارد تومان کاهش داده است، تاکید کرد: متاسفانه همین مبلغ 2 هزار میلیارد تومان نیز تا به امروز تخصیص نیافته است.

منابع مربوط به قیر در اسرع وقت تخصیص یابد

وی افزود: در نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نمایندگان دستگاه های مختلف مرتبط با تامین قیر رایگان حضور داشتند و به سازمان برنامه و بودجه تاکید شد منابع مربوط به قیر در اسرع وقت تخصیص یابد تا پروژه های عمرانی در حال انجام تکمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تشریح دستورکار دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش که از صحن علنی مجلس به کمیسیون ارجاع شده است نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،  تصریح کرد: در نشست امروز تنها بخشی از مواد طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش اصلاح و بررسی مابقی مواد به جلسات بعدی موکول شد./

عناوین برگزیده