تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۴۷۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست غیرعلنی ارزی مجلس و دولت

می متالز - رئیس کارگروه ویژه بررسی تامین و توزیع کالاهای اساسی در بخش کشاورزی گفت: چگونگی اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون سازمان برنامه و بودجه در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس بررسی می‌شود.
نشست غیرعلنی ارزی مجلس و دولت

به گزارش می متالز، اسداله عباسی با اشاره به نشست دیروز این کارگروه تصریح کرد: این جلسه با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونان وزارتخانه های نفت، صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست موضوع چگونگی تامین و توزیع کالاهای اساسی و همچنین ذخایر استراتژیک مانند گندم، گوشت قرمز، مرغ، روغن و ذرت و امثالهم به صورت دسته بندی شده بحث و بررسی شد.

عباسی ضرورت بررسی و کنترل زنجیره تولید محصولات از تامین مواد اولیه تا توزیع را لازمه تنظیم بازار دانست و گفت: مشکلی در قیمت کود وجود دارد که صبح امروز و پیش از جلسه غیرعلنی مجلس در جلسه این کارگروه با معاونان وزارتخانه های کشاورزی، صمت، تعاون و دفاع بررسی می‌‌شود چرا شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه ها تامین کننده اصلی کود اوره هستند؟

وی افزود: قیمت فعلی کود اوره، ۳ برابر قیمت اصلی است که باید جلوی افزایش قیمت با اختصاص یارانه و یا تعیین ذخایری توسط دولت گرفته شود تا به موقع و با قیمت مناسب دست کشاورز برسد و چرخه تولید را دچار مشکل نکند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین تصریح کرد: سه محور؛ تامین نهاده های کشاورزی و تعیین قیمت آن‌ها، ارائه تسهیلات به کشاورزان و تولید کنندگان و رفع محدودیت‌های موجود برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در زنجیره تولید و همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی از محورهای اصلی جلسه امروز این کارگروه بود.

در جلسه غیرعلنی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گزارش نهایی این کارگروه بررسی خواهد شد. نحوه اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی و اینکه چقدر از این مبالغ اختصاص می‌یابد و آیا می‌تواند ذخایر مورد نیاز کشور را در سال ۹۸ تامین کند، از جمله محورهای اصلی گفتگو با دولتی‌ها در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس است.

عناوین برگزیده