تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۴۷۶۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرصت دو هفته ایی مجلس به دو وزیر درباره وضعیت ذوب آهن و فولاد مبارکه

می متالز - وزیران صنعت و تعاون با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ۸ سئوال پاسخ دادند و مکلف شدند طی دو هفته در مورد وضعیت دو شرکت بورسی و فرابورسی ذوب آهن و فولاد مبارکه، گزارش دهند.
فرصت دو هفته ایی مجلس به دو وزیر درباره وضعیت ذوب آهن و فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، سعید باستانی درباره جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیران و معاونین صنعت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با طرح 8 سئوال برگزار شد  گفت: سوال از وزیر تعاون در خصوص مشکلات شرکت ذوب آهن بود (با توجه به مالکیت حداکثری سازمات تامین اجتماعی از ذوب) که مقرر شد کمیته ای برای بررسی مشکلات تشکیل و در صورت عدم توافق، سوال به صحن ارجاع داده شود.

وی افزود: سوال از رحمانی هم در مورد تعهدات خودروسازان بود که وزیر صنعت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و دو هفته‌ای برای ارائه توضیحات لازم در این زمینه در نظر گرفته شد. یک سئوال هم مربوط به نحوه اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه درباره اشتغالزایی بود و مقرر شد گزارش مکتوبی درباره اقدامات وزارت صنع ارائه شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مورد اجرای قانون بازنشستگی در شرکت فولادمبارکه هم یک هفته به وزیر صنعت برای ارائه توضیحات لازم مهلت داده شد.  در مورد فرآیندهای کسب و کار و اقدامات وزارت صنعت برای ارتقای رتبه ایران در فضای کسب و کار سوالاتی مطرح و قرار شد جلسه ای با حضور نماینده سوال کننده و مسئولان برای بررسی این موضوع برگزار شود.

باستانی افزود: افزایش قیمت خودرو و تعهدات خودروسازان، سوال دیگر از رحمانی بود که مقرر شد ظرف مدت دو هفته مشکلات بررسی و در صورت قانع نشدن، سوال به صحن ارجاع شود. در مورد واگذاری معادن پلاسری سنگان خواف و سهم مردم منطقه از حقوق دولتی هم سئوال و مقرر شد وزیر صنعت هفته آینده به همراه معاون معدنی از این منطقه بازدید کند تا نتیجه مشخص شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده