تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۴۷۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازیگران بورس (8 مرداد)

نماد « ومعادن » چه سهامی خرید؟/ عرضه های سنگین سهام دو نماد بانکی از سوی سرمایه‌گذاری صباتامین

می متالز - دادوستدها در بازار سهام با عرضه‌های سنگین از سوی سرمایه‌گذاری صباتامین دنبال شد. گزارش پیش‌رو از اقبال بازار به سهام سرمایه‌گذاری توسعه و معادن نیز در معاملات یک‌روز مانده به پایان هفته کاری پرده برداشت.
نماد « ومعادن » چه سهامی خرید؟/ عرضه های سنگین سهام دو نماد بانکی از سوی سرمایه‌گذاری صباتامین

به گزارش می متالز، تغییر مالکیت‌های بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه در حالی با خالص خرید 20میلیارد تومانی سهامداران عمده همراه شد که در این روز عرضه های سنگینی از سوی سرمایه‌گذاری صباتامین در دو نماد بانک ملت و بانک کارآفرین شکل گرفت. در مقابل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به خرید سهام گل‌گهر و چادرملو پرداخت.

بر این اساس امروز 495میلیون سهم بانک ملت و 85میلیون سهم بانک کارآفرین از سوی سرمایه‌گذاری صباتامین عرضه شد. این در حالی است که «ومعادن» اقدام به خرید یک میلیون سهم «کگل» و 500هزار سهم «کچاد» کرد. همچنین خود «ومعادن» خرید 500هزار سهم توسط شرکت توسعه معدنی وصنعتی صبانور و عرضه 30هزار سهم از سوی صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان را تجربه کرد.

خالص خرید حقوقی ها در بازار امروز به 20میلیارد تومان رسید که  صدر این خریدها تمایل به جمع‌آوری سهام بانک پاسارگاد، پتروشیمی نوری و سرمایه‌گذاری صدرتامین قرار داشت. هر کدام از این سه نماد مزبور خالص خریدی در محدوده 5میلیارد تومان را از سوی سهامداران حقوقی تجربه کردند. در نماد «وپاسار» ، شرکت آرمان گسترظفرمند به خریدهای خود ادامه داد و امروز نیز 10میلیون سهم دیگر را خریداری کرد.

در مقابل سهامداران خرد خریدهای قابل‌توجهی در نماد سرمایه‌گذاری آتیه دماوند داشتند که با خالص خرید 2میلیارد و 300میلیون تومانی آنها همراه شد. در این میان 500هزار سهم «وآتی» از سوی گروه کارخانه صنعتی ومعدنی ایران خریداری شد. دو نماد شیمی‌ دارویی‌ داروپخش‌ و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نیز در فهرست دیگر نمادهای مورد توجه حقیقی‌ها در این بازار بودند که هر کدام به ترتیب با انتقال 1.9میلیارد تومان و 1.7میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقوقی به حقیقی روبه‌رو شدند. در نماد «دشیمی» ، یک میلیون سهم از سوی سهامدار عمده یعنی سرمایه‌گذاری دارویی تامین عرضه شد.

در میان نمادهای بانکی نیز بانک پارسیان خرید یک میلیون سهم از سوی گروه مالی پارسیان را تجربه کرد. خرید 100هزار سهم بانک صادرات از سوی صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی سپهرصادرات از دیگر خریدهای بانکی در بازار امروز بود.

در میان نمادهای شیمیایی نیز گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان خرید سهم از سوی دو حقوقی یعنی مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانی و سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد را تجربه کرد. در مقابل «جم پیلن» با عرضه حدود 2میلیون سهم از سوی پتروشمیران مواجه شد.

در میان نمادهای سیمانی نیز سیمان خوزستان شاهد عرضه سهم از سوی دو سهامدار عمده بود. بر این اساس بیش از 5میلیون سهم «سخوز» را سیمان سپاهان و 2میلیون سهم دیگر را نیز صندوق سرمایه گذاری آوای سهام کیان واگذار کرد. در همین راستا 2میلیون سهم سیمان مازندران نیز توسط سرمایه‌گذاری وتوسعه صنایع سیمان واگذار شد.

در میان نمادهای پالایشی نیز نفت پارس خریدهای قابل توجهی را از سوی سه سهامدار حقوقی تجربه کرد. به طوریکه بیش از 390میلیون سهم توسط توسعه صنعت نفت وگازپرشیا ، 110میلیون سهم از سوی سرمایه‌گذاری ملی ایران و 165میلیون سهم از سوی گروه توسعه انرژی تدبیر خریداری شد.

 

*در جدول مزبور اعداد قرمزرنگ به معنای عرضه و فروش سهام و اعداد سبزرنگ به معنای تقاضا و خرید سهام است.

عناوین برگزیده