تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۴۸۰۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در شورای معادن استان اعلام کرد:

فعالیت 200 معدن مورد بهره برداری در استان قزوین

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۲۰۰ معدن مورد بهره برداری و حدود ۳۰۰ معدن اکتشافی در سطح استان قزوین به ثبت رسیده است.
فعالیت 200 معدن مورد بهره برداری در استان قزوین

به گزارش می متالز، هشتمین جلسه شورای معادن استان به ریاست فرخزاد "معاون امور عمرانی استانداری" و با حضور زرآبادی" رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی" ، بابایی صالح "نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی"، نبیل "رئیس سازمان صمت"، آقا علیخانی "رئیس اداره کل بازرسی "، مدیران استانی و نظام مهندسی معدن در حال برگزاری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ معدن مورد بهره برداری و حدود ۳۰۰ معدن اکتشافی در سطح استان قزوین به ثبت رسیده است افزود: در حوزه صدور مجوز معادن در استان و در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون معادن، حریم برخی از دستگاه ها مشخص شده اما بسیاری از دستگاه های برای اعلام پاسخ استعلام های خود فرصت زیادی را اختصاص می دهند که این رویه باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش ماده ۲۲ قانون معادن و در خصوص محدوده معادن واقع شده در اراضی اوقافی آمده است اگر اجرای عملیات معدنی در محدوده املاک اشخاص واقع شده و نیاز به تصرف آن باشد باید با تایید وزیر و برابر نظر کارشناس رسمی دادگستری و با قیمت روز به صاحبان آن واگذار شود، مشکلاتی در زمینه اراضی آستان قدس رضوی وجود دارد که پیشنهاد شده که این بخش نیز براساس همین ماده واحده عمل شود.

زرآبادی رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: با توجه به در سال رونق تولید، باید درصدد رشد و توسعه سرمایه گذاری ها در سطح استان باشیم و برای رسیدن به این منظور سعی کنیم روند استعلام و نظام بوروکراسی اداری را تا حد ممکن کاهش دهیم.

به گفته این نماینده مجلس، ظرفیت معادن استان قزوین قابل توجه بوده تا جایی که می توان با بهره برداری های درست و به جا، ضمن توسعه سرمایه گذاری در این حوزه؛ در ایجاد اشتغال نیز گام های اساسی برداشت.

عناوین برگزیده