رامین نورقلیپور، در خصوص عملکرد تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فعال در زمینه برندسازی و رقابت پذیری با برندهای خارجی، اظهار داشت: تلاشهای خوبی در زمینه تولید و برندسازی در بحث تولید لوازم خانگی صورت گرفته است.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله بسیار مهم در زمینه برندسازی ، جلب اعتماد مصرف کنندگان است، گفت: در کشور برندهای خوب و پذیرفته شدهای وجود دارد که ادامه بهتر کار آنها در گرو بهبود کیفیت کالا و خدمات پس از فروش آنها است.
نورقلیپور با اشاره به اینکه آن چیزی که از سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز میتوان فهمید تولید و داخلی سازی برندهای مطرح بینالمللی در داخل کشور است، اضافه کرد: این امر حرکت خوبی است که عامل انتقال تکنولوژی به داخل کشور است و طبق قراردادهای منعقد شده به مرور زمان درصدهای بیشتری از تولید و تامین قطعات آنها را در اختیار بگیریم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه، کرد: باید حرکت خود را در مسیر برندسازی بهتر کنیم، در زمینه برندسازی لوازم خانگی یکی از مواردی که خیلی کم به آن توجه شده بخش تحقیق توسعه است و همچنین تشویق مصرف کنندگان داخلی به استفاده از محصولات تولید ملی نیازمند بحث فرهنگ سازی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود بخش تحقیق و توسعه در بسیاری از صنایع مشاهده میشود، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نیز از اهمیت وجود بخش تحقیق و توسعه آگاه است اما موانعی از جمله گران بودن قیمت تمام شده کالاها وجود دارد تا تولید کنندگان کمتر به مسئله الزام وجود بخش تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی خود توجه کنند.