تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۴۸۵۰۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

ملاک تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک تغییر می‌کند

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: این کمیسیون در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن نحوه دریافت کمیسیون مشاوران املاک از ثمن معامله به متراژ مسکن تغییر می‌کند.
ملاک تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک تغییر می‌کند

به گزارش می متالز، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این کمیسیون در حال بررسی تغییر نحوه دریافت کمیسیون مشاوران املاک از ثمن معامله به متراژ مسکن است.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: از حدود دو سال پیش بازار خریدوفروش و اجازه مسکن در کشور بخصوص کلان‌شهرها دچار تشنج شده و دولت تاکنون فعالیت جدی برای برطرف کردن مشکلات اجاره‌نشین‌ها انجام نداده است.

وی گفت: ما در مجلس تاکنون بارها این مشکلات را به دولت تذکر دادیم، اما تا دولت لایحه‌ای برای برطرف کردن آن به مجلس ارائه ندهد کار چندانی از عهده مجلس برای این مشکل برنمی‌آید.

رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس هیچ‌گونه سازوکار و ابزاری برای برطرف کردن مشکلات مردم در اختیار ندارد؟ تصریح کرد: البته دست مجلس آن‌قدر هم خالی نیست و ما در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که درصورتی‌که دولت هر چه زودتر تلاشی برای برطرف کردن اجاره‌نشین‌ها در کشور انجام ندهد این طرح‌ها را به صحن علنی مجلس ببریم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرحی در کمیسیون عمران مجلس در حالی بررسی است که بر اساس آن مشاوران املاک دیگر امکان دریافت درصدی از ثمن معامله را نداشته باشند و کمیسیون خود را از متراژ مسکنی که آن را اجاره می‌دهند و یا به فروش می‌رسانند، دریافت کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دلیل بررسی این طرح‌ها هم این است که ما در یک سال اخیر بسیار شاهد این موضوع بودیم که عده‌ای سودجو برای کسب کمیسیون بیشتر اقدام به فروش منازل مسکونی بالاتر از عرف بازار می‌کنند که این اقدام آنها، در افزایش قیمت خریدوفروش واحدهای مسکونی و همچنین اجاره‌بها تأثیر مستقیم داشته است.

عناوین برگزیده