تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۴۸۶۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نخستین مصاحبه کشانی بعد از استعفا

می متالز - کشانی گفت: باید به جوان‌ها بها بدهیم. سهامداران شرکت فولاد خوزستان این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند و ما نیز باید از آن تبعیت کنیم.
نخستین مصاحبه کشانی بعد از استعفا

به گزارش می متاز، محمد کشانی با سازماندهی یک تیم هماهنگ، موفق شد علاوه بر رکوردهای متعدد تولید و صادرات، توسعه بالادست و پایین دست فولاد خوزستان را با خرید معدن کنسانتره و گندله توسعه ملی و مالکیت مدیریتی فولاد اکسین محقق کند.

کلنگ زنی از مگامدول ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی و بهره‌برداری از ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان از دیگر اقدامات برجسته دوران کشانی در دو سال فعالیت خود به شمار می‌آید. امروز خبر استعفای این مدیر برجسته رسانه‌ای شد.  امروز علی محمدی که پیش از این معاون منابع انسانی و امور اجتماعی  در فولاد خوزستان جایگزین محمد کشانی شد. در ارتباط با دلیل استعفای کشانی، مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که در زیر از نظر می‌گذرانیم:

محمد کشانی، مدیرعامل سابق فولاد خوزستان در ارتباط با دلیل استعفا گفت: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) بانک‌ انصار در بانک سپه ادغام شدند، بانک انصار به عنوان یکی از سهام داران فولاد خوزستان با بانک سپه ادغام شد. سهامداران فولاد خوزستان در آخرین تصمیمات خود نظر به تغییر مدیرعامل فولاد خوزستان دادند. دلیل این تغییر این است که سهام این شرکت فولادی جزء دارایی‌های بانک سپه محسوب می‌شود و برای تصمیمات آن حق انتخاب دارد و حق دارد نفر مورد نظر خود را جایگزین کند. سهام‌داران بانک سپه این گونه تشخیص دادند که شخص دیگری مدیرعاملی فولاد خوزستان را بر عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌تر در مورد موضوع تغییر مدیریت به شما ابلاغی صورت گرفته بود، گفت: بله، من زود تر از شما و صبح دیروز از این موضوع مطلع شدم.

کشانی ادامه داد: باید به جوان‌ها بها بدهیم. سهامداران شرکت فولاد خوزستان این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند و ما نیز باید از آن تبعیت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف برنامه‌های شما در فولاد خوزستان چه می‌شود، گفت: دولت برای پیشبرد صحیح برنامه‌های فولاد خوزستان باید کمک کند. نگرانی در ارتباط با آینده فولاد خوزستان وجود ندارد. تمام تلاش خود را برای از بین بردن اثرات تحریم‌ها بر فولاد خوزستان انجام داده‌ایم و برای جلوگیری از تحریم‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم. درحال‌حاضر یک سال‌‌و‌‌نیم اقلام استراتژیک مورد نیاز تولیدات فولاد خوزستان در انبار‌ها دپو شده است.

کشانی در پاسخ به این پرسش که دلیل استعفای شما پیشنهاد سمت جدیدی بود، گفت: خیر، البته چندین پیشنهاد از بخش‌های مختلف بعد از این تغییر مدیریتی عنوان شد، اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام.

وی در آخر خاطر نشان کرد: نخستین نمایشگاه داخلی بومی‌سازی تجهیزات فولاد خوزستان، یکی از مهم‌ترین رویدادهای فولاد خوزستان است امیدواریم اهداف آن محقق شود و برنامه‌ها با موفقیت پیش رود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد