تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۸۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"تنوین" سه قرارداد امضا کرد و آماده بازگشت به بورس شد

می متالز - تامین سرمایه نوین با اعلام جزئیاتی از قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق با سه شرکت پتروشیمی ایلام، ایران خودرو و شهرداری تهران، آماده بازگشایی نماد برای فردا شد.
"تنوین" سه قرارداد امضا کرد و آماده بازگشت به بورس شد

به گزارش می متالز، تامین سرمایه نوین از انعقاد قرارداد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق با سه شرکت پتروشیمی ایلام، ایران خودرو و شهرداری تهران خبر داد و آماده بازگشایی نماد برای فردا شد.

بر این اساس، "تنوین" 31 تیر ماه اقدام به عقد قرارداد با سه شرکت پتروشیمی ایلام، ایران خودرو و شهرداری تهران حداکثر به مبلغ 23.8 میلیارد تومان کرده است.

به این ترتیب، نحوه تسویه پس از پایان مهلت پذیره نویسی برای قراردادهای فوق تعیین شده و کارمزدهای مربوط به بازارگردانی در ابتدای هرسال قراردادی اخذ می شود.

درواقع مبلغ 23.8 میلیارد تومان بابت کارمزد تعهد پذیره نویسی قراردادها است و کارمزدهای مربوط به بازارگردانی اوراق بصورت روز شمار و بر اساس نرخ‌های نامه پیوست شناسایی می شود.

 

اوراق بدهی سررسید شده

بنابراین گزارش، نرخ اسمی بازارگردانی قبل از کسر هزینه‌های مربوط به جبران پایین بودن نرخ اسمی اوراق است. نرخ کارمزد بازارگردانی نیز بابت سال اول سه درصد و سال دوم تا چهارم ۶ درصد است.

معمولا برای جبران پایین بودن نرخ اسمی اوراق در مقایسه با نرخ سود سپرده های بانکی یا نظایر آن، بخشی از نرخ کارمزد بازارگردانی به خریدار اوراق پرداخت می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده