تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۸۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

سهام ایران خودرو و سایپا بعد از تجدید ارزیابی دارایی و افزایش سرمایه عرضه شود

می متالز - نماینده مجلس گفت: سهام ایران خودرو و سایپا باید بعد از تجدید ارزیابی دارایی ها و بروز شدن قیمت ها در صورت‌های مالی و افزایش سرمایه در بورس عرضه شود.
سهام ایران خودرو و سایپا بعد از تجدید ارزیابی دارایی و افزایش سرمایه عرضه شود

به گزارش می متالز، نادر قاضی پور درباره صورت‌های مالی ایران خودرو و سایپا مبنی بر زیان‌ده بودن گفت: ادعای ورشکستگی و ضرر خودروسازان به هیچ وجه قابل قبول نیست. این شرکت‌ها باید دارایی‌ها، ماشین آلات و تجهیزات را مجدد ارزیابی کرده و با افزایش سرمای ، قیمت به روز را در صورت‌های مالی درج کنند.

وی افزود: اگر دارایی خودروسازان براساس دلار 12 هزار تومانی ارزیابی شود، ارزش آن بیش از بدهی آنها است. دیوان محاسبات طی نامه‌ای از وزیر صنعت خواست پیش از واگذاری ایران خودرو و سایپا دارایی این شرکت‌ها تجدید ارزیابی و قیمت‌ها بروز شده و سپس سهام دولت در خودروسازی‌ها از طریق بورس در چند مرحله واگذار شود.

این نماینده مجلس گفت: از جمله حمایت‌های دولت در بازار انحصاری موجود، ممنوعیت واردات خودرو و تامین تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی است و این شرکت‌ها درصدد هستند با ادعای ورشکستگی حمایت های بیشتری از دولت دریافت کنند.

قاضی پور ادامه داد: در صورتی که بازار خودرو انحصاری است، شورای رقابت باید به فرایند قیمت گذاری ورود کند. در غیر این صورت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده باید بر بازار و قیمت خودروها نظارت داشته باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده