به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی، اظهار داشت: با توجه به فعال شدن میز خدمات الکترونیک سازمان توسعه تجارت ایران، شرکتها میتوانند با درج اطلاعات و ورود به میز خدمت از تمام امکانات این سامانه از جمله ثبت نام در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه ملی و برند برتر بهرهمند شوند.
وی افزود: در نخستین فاز از فرآیند انتخاب برند برتر، 136 شرکت از 19 حوزه فعالیت در گروههای کالا و خدمات مختلف اطلاعات اولیه خود را وارد سامانه کردهاند که این حوزهها شامل صنعت ساختمان، صنایع غذایی، برق و الکترونیک، پتروشیمی و فرآوردههای نفتی، صنایع شیمیایی، نساجی، پوشاک، چرم و صنایع وابسته، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، خودرو و قطعات یدکی، فلزات و صنایع وابسته، لوازم خانگی و اداری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات و ماشینآلات صنعتی، فناوری اطلاعات، بازرگانی عمومی، گردشگری، بستهبندی، نمایشگاهی و صنایع چوب است.
رئیس کمیسیون ملی نشان تجاری (برند) بیان داشت: بیشترین سهم از شرکتهای ثبت نام کننده در مرحله اول مربوط به صنعت ساختمان و صنایع غذایی بوده و کمترین سهم را حوزه گردشگری، نمایشگاهی و صنایع چوب دارند.
مودودی گفت: در فاز دوم، شاخصهای دریافتی از سوی شرکتها مورد بررسی و راستیآزمایی قرار خواهند گرفت و بر اساس شاخصهای هر بخش رتبهبندی شرکتها انجام میشود. اما در فاز نهایی، شرکتها مورد ارزیابی مصرفکننده نهایی قرار میگیرند که این امر توسط نظرسنجی عمومی انجام میپذیرد و اطلاعات آنها مطابق با شاخصهای بینالمللی ارزیابی برند، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و پس از مشخص شدن، معرفی میشوند.
گفتنی است، جایزه ملی برند در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.