تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۴۹۹۷۳
سرویس خبر : انرژی
از سوی مدیرعامل متن مطرح شد

تاکید بر اجرای به‌موقع طرح انتقال نفت گوره - جاسک

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بر اجرای به‌موقع طرح انتقال نفت گوره - جاسک تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کشور، اجرای این طرح ملی در زمان‌بندی مقرر بسیار حائز اهمیت است.
تاکید بر اجرای به‌موقع طرح انتقال نفت گوره - جاسک

به گزارش می متالز، تورج دهقانی امروز (چهارشنبه، ۲۳ مردادماه) پس از بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین خوزستان در نشستی با حضور مدیران شرکت فولاد اکسین افزود: اجرای به‌موقع طرح، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و با توجه به تاکید سیاست‌های کشور بر اولویت داشتن این طرح، اجرای به‌موقع آن سرلوحه کار نفت قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم فاز نخست این طرح تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و نخستین محموله نفت خام از بندر جاسک صادر شود.

دهقانی ارزش سرمایه‌گذاری این طرح را حدود ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: حدود ۵۰ درصد آن به تامین لوله، ورق و اسلب مربوط است که به‌طور تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار ارزش قراردادهای این بخش است.

بر اساس این گزارش، انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک و سنگین میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن، ‌امکان تأمین خوراک پالایشگاهی برنامه‌ریزی‌شده برای احداث در سواحل مکران، ‌فراهم‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های صنایع پایین‌دستی و توسعه پایدار مناطق محروم جنوب‌شرقی کشور از جمله اهداف اجرای طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک است.

عناوین برگزیده