تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۵۰۹۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن شمش فولاد در مجتمع فولاد خزر

می متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد خزر با اشاره به تولید ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال در مجتمع فولاد خزر گفت: شمش‌های فولادی از رشت به کشورهای اندونزی، تایلند، فیلیپین، امارات متحده و دیگر کشورهای خارجی صادر می‌شوند.
تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن شمش فولاد در مجتمع فولاد خزر

به گزارش می متالز، فریدون سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد خزر رشت با بیان اینکه آغاز فعالیت مجتمع فولاد از مرداد سال ۸۲ و با حضور رئیس‌جمهور وقت بود، اظهار کرد: این مجتمع در زمینی بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع مستقر شده و بیش از ۵۴ هزار مترمربع زیربنا دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵۰ نفر به‌طور مستقیم در شرکت فولاد خزر گفت: از فعالین عرصه تولید فولاد خزر ۹۹.۹۹ درصد پرسنل بومی هستند که به‌طور مستقیم ۵۰۰ پرسنل و بیش از دو هزار و ۵۰۰ پرسنل به صورت پشتیبانی و در صنایع مرتبط از این صنعت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خزر با اذعان به اینکه این شرکت به‌طور ۲۴ ساعته مشغول فعالیت است، افزود: اگر نتوانیم خط تولید را فعال نگه داریم زیان‌های جبران‌ناپذیری خواهیم داشت.

سلیمانی با اشاره به تولید ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال در مجتمع فولاد خزر تصریح کرد: این مجتمع صنعت بالادستی فولاد است، استاندارهای ما دو نوع فولاد است، فولاد نرم ساختمانی و فولاد سخت که مقداری کربن بالاتر برای استفاده صنایع خاصی دارد و فولاد نرم نیز در صنایع فولادی؛ مانند تسمه، ناودانی و میلگرد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مصرف شمش‌های فولادی در تولید میلگرد و در صنایع ساختمانی است، گفت: مجتمع فولاد خزر بزرگ‌ترین مشترک برق گیلان است و ماهانه بیش از سه و نیم میلیارد تومان هزینه برق پرداخت می‌کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خزر با بیان اینکه حرارت داخل ظرف‌های فولاد حدود هزار و ۷۰۰ درجه است، افزود: به‌واسطه انتقال انرژی از ترانس‌ها به مواد مذاب، فولاد در این دمای بالا به نقطه‌جوش می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به صادرات شمش‌های فولادی از رشت به کشورهای اندونزی، تایلند، فیلیپین، امارات متحده و دیگر کشورهای خارجی بیان کرد: وجاهت این محصول به‌قدری بالاست که کشورهای خارجی نیز آن را از ما خریداری می‌کنند، بنابراین؛ هیچ‌وقت در این کارخانه محصول بر زمین نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه تراکنش مالی کارخانه فولاد خزر در ماه بیش از سه هزار میلیارد تومان است، گفت: هنوز در ایران استانداردی برای فولاد نیست و ما از استاندارد فولاد روسیه استفاده می‌کنیم، در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌گذاری شده است.

عناوین برگزیده