تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۵۱۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۵۰ میلیارد تومان برای تحقق‌ رونق تولید به واحدهای تولیدی گیلان اختصاص می‌یابد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: امسال در راستای تحقق مساله رونق تولید فعلا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این عرصه در نظر گرفته شد که از این میزان اعتبار، ۶۵۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در نظر گرفتیم.
۶۵۰ میلیارد تومان برای تحقق‌ رونق تولید به واحدهای تولیدی گیلان اختصاص می‌یابد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت در فرمانداری رشت اظهار داشت: حوزه صنعت بسیار گسترده است و در سال 97 حدود 980 میلیارد تومان منابع جهت رونق‌بخشی به تولید به واحد‌های تولیدی در این استان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه محور ایجاد اشتغال و توسعه، صنعت است ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در باب این موضوع امسال را به عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری کردند که جهت تحقق این مساله مهم، رفع موانع تولید بسیار اهمیت دارد.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه امسال در راستای تحقق‌بخشی به مساله رونق تولید فعلا هزار و 200 میلیارد تومان برای این عرصه در نظر گرفته شد تصریح کرد: از این میزان اعتبار، 650 میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در نظر گرفتیم و امیدواریم که با پشتیبانی بخش‌های مختلف گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مساله برطرف‌کردن موانع نظام بانکی و پشتیبانی از نظام بانکی جهت تحقق رونق تولید در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در راستای این موضوع و تحقق رونق تولید در استان باید مشکلات پیرامون پرداخت مالیات و تأمین اجتماعی نیز رفع شود.

دلق‌پوش به برنامه‌ها و اقدامات ویژه جهت تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اهمیت این مساله، کارگروه تنظیم بازار استان گیلان و شهرستان رشت برنامه‌های مناسبی را اجرا کرده و امسال با توجه به مشکلات موجود، نظارت‌ها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این راستا نظارت بر نرخ کالاهای اساسی و موردنیاز مردم از جمله کالاهای لبنی، برنج، روغن، گوشت قرمز، قند، شکر و خرما که در ماه رمضان بیشتر مصرف می‌شود با جدیت بیشتر دنبال و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: برگزاری فروش فوق‌العاده توسط اصناف با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های استان گیلان با تدبیر قیمت‌های پایین‌تر و تأمین کالاها و نیازمندی‌های مردم از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است.

دلق‌پوش با بیان اینکه مکان برگزاری نمایشگاه‌های دائمی برای عرضه کالا در شهرستان رشت وجود ندارد گفت: نمایشگاه فرش گیلان به لحاظ دسترسی برای مردم بسیار دور بوده و لذا ضروری است که یک نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ماه مبارک رمضان در داخل شهرستان رشت داشته باشیم که از لحاظ دسترسی برای مردم آسان باشد.

وی به توزیع کالاهای اساسی و موردنیاز برای صنف و مردم از جمله، گوشت قرمز و شکر و دیگر کالاها در سطح استان گیلان اشاره کرد و افزود: در طول سال 97 حدود 326 تن گوشت گوساله در شهرستان رشت و بخش‌ها توزیع شده و در این راستا گوشت گوسفند، مرغ منجمد و شکر صنعتی نیز درسطح گیلان توزیع شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه اقلام موردنیاز و اساسی در طی چند سال اخیر با توجه به میزان سهمیه اختصاص یافته به استان گیلان در تمامی سطوح مختلف این استان توزیع می‌شود گفت: بازرسان اصناف هم باید در سطح مختلف عرضه کالا و کسبه حضور مستمر داشته باشند.

رئیس ستاد دیه استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعدادی زیادی از زندانیان استان گیلان و کشور در واقع جرائم غیرعمد مربوط به موضوع پرداخت مهریه و مشکلات کارگاهیی دارند و یکی از اهداف ستاد دیه گیلان این است که با کمک خیرین و دولت، مقدمات آزادی این زندانیان فراهم شود.

علیرضا یزدانی با بیان اینکه جای مادران در زندان نیست خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر 12 زندانی مادر از طریق کمک‌های خداپسندانه و با پرداخت یک میلیارد تومان از زندان آزاد شدند و تا اوایل ماه مبارک رمضان نیز نفرات دیگری از این مادران آزاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا هر یک از کارمندان دولت و کارمندان دستگاه‌های اجرایی گیلان می‌توانند با پرداخت حتی ماهی 10 هزار موجبات آزادی بسیاری از زندانیان که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان هستند را فراهم کرده و در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده