تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۵۱۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل گمرک ایران:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز بازرگان

می متالز - رئیس کل گمرک ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز بازرگان خبر داد.
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز بازرگان

به گزارش می متالز، سید مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه بازدید از مرز بازرگان با اشاره به اینکه مرزهای کشور در توسعه تجارت خارجی و فرا مرزی ظرفیت بیشتری دارند، افزود: برای تسهیل تجارت خارجی و افزایش صادرات و ترانزیت باید مدیریت واحد و ساماندهی خوبی در مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان به عنوان بزرگترین و فعال ترین مرز زمینی کشور صورت بگیرد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در مرزها برای صادر کنندگان، وارد کنندگان و رانندگان وجود دارد افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط گمرک ایران در آینده ی نزدیک این مشلات رفع خواهد شد.

میر اشرفی با اشاره به اینکه ساماندهی گمرکات در الویت قرار دارد، افزود: گمرک بازرگان در سه فاز ساماندهی می‌شود که در فاز اول، ۵ میلیارد، در فاز دوم ۲۰ میلیارد و در فاز سوم، ۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی آن‌ هزینه می شود.

میر اشرفی بیان کرد:برای تسهیل تردد در گمرکات کشور باید کنترل های مزاحم و ملموس را به کنترل های غیر ملموس تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی گمرکات کشور به ویژه گمرکات مناطق مرزی باید به دستگاه ایکس ری مجهز شوند،افزود:در حال حاضر یک دستگاه ایکس ری در مرز بازگان وجود دارد و در آینده نزدیک دومین دستگاه ایکس ری،تولید شده در کشور در این مرز نصب می شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: با افزایش دستگاه های ایکس ری در مرز بازرگان انتظار کامیون ها در صف ها به حداقل خواهد رسید و صادرات و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده