تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۵۱۷۳۵
سرویس خبر : انرژی
شرفی مطرح کرد:

تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز گامی موثر برای کارآمدی شرکت

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران را گامی موثر برای کارآمد شدن این شرکت عنوان کرد و گفت: زمانی این طرح تاثیرگذار خواهد شد که مجریان طرح را به درستی اجرا کنند.
تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز گامی موثر برای کارآمدی شرکت

به گزارش می متالز، غلامرضا شرفی با اشاره به تدوین طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران توسط کمیسیون انرژی مجلس، گفت: این اساسنامه مباحث مهم و کارگشایی را مدنظر قرار داده که جدا کردن موضوعات حاکمیتی از تصدی‌گری یکی از مباحث مهم و قابل‌توجه آن است.

جایگاه حاکمیتی دولت در اداره بسیاری از امور کارآمدی خود را از دست داده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت به‌معنای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری است اما تصدی‌گری به آسان‌سازی نحوه اجرای امور مربوط می‌شود، ادامه داد: جایگاه حاکمیتی دولت در اداره بسیاری از امور کارآمدی خود را از دست داده است، در حالی که در جهان پیشرفته دولت‌ها دیگر خود مستقیما به جزئیات امور ورود نمی‌کنند بلکه با برون‌سپاری صنایع مختلف، تولیدات، خدمات و ... تنها به مسئله مهم نظارت، سیاستگذاری و ایده‌پردازی مشغول شده‌اند.

جایگاه حاکمیتی دولت در اداره بسیاری از امور کارآمدی خود را از دست داده است، در حالی که در جهان پیشرفته دولت‌ها دیگر خود به جزئیات امور ورود نمی‌کنند بلکه با برون‌سپاری تنها به مسئله مهم نظارت و سیاستگذاری مشغول شده‌اند.

تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران گامی موثر برای کارآمد شدن این شرکت

شرفی تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران توسط کمیسیون انرژی مجلس را گامی موثر برای کارآمد شدن این شرکت عنوان کرد و افزود: زمانی این طرح تاثیرگذار خواهد شد که مجریان آن را به درستی اجرا کنند اما باید به طور کل تدوین این اساسنامه را به فال نیک برای توسعه ظرفیت‌های گازی کشور گرفت.

شرکت ملی گاز باید همچون شرکت ملی نفت توانمند باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تقویت شرکت ملی گاز، در نظر گرفتن حوزه وسیع‌تر کاری و افزایش فعالیت این شرکت در استخراج و تولید را از جمله اهداف تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت: شرکت ملی گاز باید همچون شرکت ملی نفت توانمند باشد و در عرصه داخلی و بین‌المللی از تولید تا صادرات ایفای نقش کند، در واقع به موازات شرکت ملی نفت که در حوزه اوپک نفتی برای کشور نقش‌آفرینی می‌کند، شرکت ملی گاز نیز باید چنین چشم‌اندازی در آینده نزدیک داشته باشد.

عناوین برگزیده