تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۵۱۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با فرا رسیدن هفته دولت:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 320 طرح و واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

می متالز - همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، بیش از 320 طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 320 طرح و واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

به گزارش می متالز، به مناسبت آغاز هفته دولت، 327 طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 44 هزار و 133 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 12 هزار و 859 نفر در 138 شهرک‌ و ناحیه صنعتی کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشترین تعداد طرح و واحد صنعتی با 124 مورد با مجموع اشتغال 3 هزار و 937 نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال مربوط به استان البرز است.
از این تعداد طرح‌ها و واحدهای صنعتی، یک طرح نیز با سرمایه‌گذاری ریالی 15 هزار میلیون ریال، ارزی 2 میلیون دلار و میزان اشتغالزایی 60 نفر با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در استان‌ اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، 290 پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری 5 میلیون و 645 هزار و 213 میلیون ریال در 210 شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور کلنگ زنی یا به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی، آتش نشانی و پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت، محوطه سازی و شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول، زیباسازی فضای سبز و ... بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی است که عملیات اجرایی آن‌ها به مناسبت هفته دولت آغاز یا قابل بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور می‌باشند.

همچنین در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی بخش صنعت، یک باب مدرسه 6 کلاسه با سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیون ریال در شهرستان میناب و یک باب مدرسه با سرمایه‌گذاری 140 هزار میلیون ریال در شهرستان بندر عباس توسط یک واحد نمونه صنعتی و صادراتی مستقر در شهرک صنعتی خلیج فارس استان هرمزگان به ترتیب افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم‌اینک با دارا بودن 500 شهرک و 316 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، 79 هزار و 159 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 43 هزار و 630 واحد صنعتی کوچک و متوسط و کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم 901 هزار و 704 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

عناوین برگزیده