تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۵۲۱۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در دیدار رئیس سازمان صمت با استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد:

تکمیل زنجیره تولید قطعات استان با حمایت از واحدهای مجموعه ساز در جهت جلوگیری از خروج ارز

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مناسبت هفته دولت و به منظور تبادل نظر و ارائه برنامه های آتی به دیدار استاندار رفت.
تکمیل زنجیره تولید قطعات استان با حمایت از واحدهای مجموعه ساز در جهت جلوگیری از خروج ارز

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده پیش از ظهر امروز همراه با معاونین خود با حضور در دفتر استاندار آذربایجان شرقی با محمدرضا پورمحمدی دیدار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت و روزکارمند و همچنین انتصاب امین زاده به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و آرزوی توفیق برای ایشان از زحمات و تلاش های حسین نجاتی رییس پیشین سازمان صمت استان قدردانی نمود.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن که بخش اعظم آن حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور را نشانه رفته بر بکارگیری ظرفیت مدیران در راهبری، برنامه ریزی ها و نظارت بر بخش های خصوصی تاکید کرد.

پورمحمدی وضعیت واحدهای صنعتی استان را مطلوب دانست و اضافه کرد: ضمن تدوین برنامه ریزی صحیح و منطقی می توان چرخ لنگ تعداد محدودی از واحدهای تولیدی را نیز رفع کرد.

وی نظارت بعد از صدور مجوزها برای توسعه و تولید بویژه درحوزه معادن و بهره برداری از منابع معدنی را مهم دانست و بر جلوگیری از برداشت های غیرمجاز احتمالی و بیش از ظرفیت مجوزهای صادره تاکید نمود.

در ادامه حبیب امین زاده با اشاره به ارائه گزارش های ماهانه از روند فازهای توسعه معدن مس سونگون به مقامات استانی، از ایجاد قطب سوم تولید خودروی کشور در استان و ایجاد اشتغال مستقیم ۱۵ و غیر مستقیم 80 هزار نفر خبرداد و گفت : برنامه تولید خودروهای هیبریدی با تکیه بر توانمندسازی واحدهای صنعتی قطعه ساز استان در راستای نهضت ساخت داخل از یک سو و جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی از سوی دیگر، تدوین شده است.

وی پتانسیل ها و توانمندی های بسیار گسترده استان در حوزه خودروسازی و قطعه سازی را مطلوب دانست و ادامه داد: به منظور تکمیل زنجیره تولید قطعات در استان، حمایت از واحدهای مجموعه ساز در جهت جلوگیری از خروج ارز، در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

عناوین برگزیده