تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۵۲۱۷۸
سرویس خبر : انرژی

تولید و صادرات پتروشیمی کمر تحریم را شکست

می متالز - نماینده مردم شادگان در مجلس راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را قدم بزرگی در مسیر افزایش تولیدات پتروشیمی دانست و گفت: ایران حرف‌های بسیاری در حوزه پتروشیمی دارد و با همین میزان تولید و صادرات کمر تحریم شکسته شده است.
تولید و صادرات پتروشیمی کمر تحریم را شکست

به گزارش می متالز، مجید ناصری‌نژاد با اشاره به وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌‎ها، گفت: جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تولیدات فرآورده‌های نفتی در قانون مورد تاکید قرار گرفته است چراکه تنها مسیر حل مشکلات اقتصادی، مقابله با تحریم، راه انداختن چرخ اقتصادی، بالا بردن سطح درآمد و ارزآوری برای کشور جلوگیری از خام فروشی و توجه ویژه به گسترش تولیدات پتروشیمی است.

راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس قدم بزرگی در مسیر افزایش تولیدات پتروشیمی

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه وزارت نفت چندان به گسترش پتروشیمی بهاء نداده است، افزود: باوجود آنکه وزارت نفت تمام توان خود را برای این مهم نگذاشته است اما به همت فعالان این حوزه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه‌اندازی شد که قدم بزرگی در مسیر افزایش تولیدات محصولات پتروشیمی است.

وی با یادآوری اینکه ایران از مصرف‌کننده صرف بنزین به صادرکننده این محصول تبدیل شده است، ادامه داد: ایران حرف‌های بسیاری در حوزه پتروشیمی دارد و با همین میزان تولید و صادرات این محصولات کمر تحریم شکسته شده است.

افزایش ۷۰درصدی تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰

ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی ایران مشتریان بسیاری در سراسر جهان دارد، اظهار کرد: مسئولان از افزایش ۷۰درصدی تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ خبر داده‌اند، همچنین تنوع محصولات و مقاصد صادراتی صنعت پتروشیمی سبب شده این صنعت مانند صنعت نفت‌خام تحریم‌پذیر نباشد.

به گفته عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در حال حاضر معادل ۶۴میلیون تن است که مطابق با برنامه‌ریزی‌ها تا سال۱۴۰۰ به ۹۴میلیون تن خواهد رسید، همچنین باید طی 2سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از ۳۱ به ۵۱میلیون تن و درآمد ارزی این صنعت نیز از ۱۷.۱ به ۲۵میلیارد دلار افزایش یابد.

عناوین برگزیده