تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۵۲۲۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

۵۰ درصد تولیدات ذوب‌آهن صادر شده است

می متالز - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن تولید داشته که از این میان ۵۰ درصد از آن صادر شده است.
۵۰ درصد تولیدات ذوب‌آهن صادر شده است

به گزارش می متالز، یزدی زاده در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه عملکرد ذوب آهن اصفهان را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: ذوب آهن هم اکنون با ۱۱ هزار میلیارد ریال ارزش فعالیت می‌کند، عملکرد ذوب آهن در سال گذشته نزدیک به ۷۵۰ میلیارد ریال سود داشته، که این به معنی سود ۷ و نیم درصدی شرکت است. این سود از نظر ما مطلوب نیست و باید با روش‌هایی همچون بهبود فرآیندها؛ بتوانیم تولید و سود شرکت را ارتقا دهیم.
وی افزود: در سال گذشته، به ازای هر کیلوگرم تولید، ۴۰۰ تومان هزینه تولید بوده که این مبلغ همان سود حاصل شده بانک‌ها در پرداخت سود تسهیلات است. ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن تولید داشته که از این میان ۵۰ درصد از آن صادر شده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه با اشاره به ایجاد فضای سبز اظهار کرد: در سال بیش از ۳۰ میلیارد تومان که صرف نگهداری از فضای سبز شد دستور کاشت حاشیه کارخانه به وسعت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرایی شد.
یزدی زاده در ادامه افزود: بودجه پژوهشی در سال گذشته ۲ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اکنون طرح‌های متعدد پژوهشی در ابعاد مختلف در شرکت در حال اجراست.

عناوین برگزیده