به گزارش می متالز، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت:بیعدالتیهای بسیاری در پیش فروش خودروها در ایران خودرو و سایپا دیده میشود؛ به طور مثال فردی که امروز ثبت نام میکند به راحتی و بدون فوت وقت میتواند خودرو تحویل بگیرد اما شخص دیگری که دو سال پیش در پیش فروشها ثبت نام و پول آن را به صورت کامل پرداخت کرده هنوز خودرویی دریافت نکرده است.
بیعدالتیهای بسیاری در پیش فروش خودروها در ایران خودرو و سایپا دیده میشود؛ به طور مثال فردی که امروز ثبت نام میکند به راحتی و بدون فوت وقت میتواند خودرو تحویل بگیرد اما شخص دیگری که دو سال پیش در پیش فروشها ثبت نام و پول آن را به صورت کامل پرداخت کرده هنوز خودرویی دریافت نکرده است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات سایپا دیزل در تحویل خودروهای پیش فروش شده، افزود: فردی که در دی ماه ۹۶ خودرو ثبت نام و مبلغ آن را کامل پرداخت کرده هنوز خودروی خود را دریافت نکرده است چراکه آشنا و رابطه ندارد.
وی با بیان اینکه باید با بیعدالتیهای موجود در روند تحویل خودروهای پیش فروش شده برخورد شود، اظهار کرد: در صورتی که مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بخواهند در جایگاه خود باقی بمانند باید به مشکل خودروهای پیش فروش شده رسیدگی کند، در غیر این صورت طول مدیریت آنها مقطعی بوده و این عملکرد نوعی خیانت در حق مردم است.
عضو کمیسیون عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: به تاخیر افتادن زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده به مثابه سوء مدیریت است، اینگونه رفتارها تعمدی بودن تحویل ندادن خودروها را به ذهن متبادر می کند.
رنجبرزاده با بیان اینکه تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده صدمه و آسیب جدی به مردم وارد کرده است، ادامه داد: بدقولی ایران خودرو و سایپا در تحویل خودرو همانند اخلال در نظام اداری اقتصادی این شرکت ها است.
عضو هیئت رئیسه با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا به معضلی برای کشور تبدیل شدهاند، تصریح کرد: قانون باید محور عملکرد آنها قرار گیرد تا بتوان زمینه رضایتمندی مردم از این شرکتها را فراهم کرد.