به گزارش می متالز، محمد رجبی در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان با بیان اینکه امیدواریم همزمانی این جابهجایی با عید سعید غدیر موجب شود خیر آن به هموطنان و زائران بارگاه ثامنالحجج حضرت امام رضا (ع) برسد اظهار کرد: راهآهن جای سختی برای کار کردن است و بدون مشارکت، همدلی، همراهی و کار جمعی ارکان حمل و نقل به ویژه بخش مسافری امکان ارائه خدمت به هموطنان میسر نیست.
وی افزود: از زمان منفک شدن رجا از راهآهن و انتقال به سازمان تأمین اجتماعی یکسری تعهدات بخش دولتی همچنان بر عهده رجا باقی ماند که همه آنها بدهی بود و بعضاً موجب بحران شد، با این حال تلاش شد خدمات به نحو مطلوبی به هموطنان ارائه شود.
وی با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار رجا حامی صنعت ریلی شد و در موضوع تأمین منابع برای نوسازی ناوگان کمک شایانی کرد، گفت: گرچه در 10 سال گذشته واگنی خریداری نشد ولی با حمایتهای تأمین اجتماعی طی 3 سال گذشته تعداد 54 دستگاه واگن مسافری تولید داخل وارد ناوگان شرکت رجا شد.
مدیرعامل رجا به موضوع تأمین منابع مالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای خرید قطعات واگنهای مسافری به ویژه ترنستها و ریلباسها اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته برای تأمین قطعات قطارهای ترنست و ریلباس از خارج از کشور دچار بحران شدیم تا جایی که قرار شد این قطارها متوقف شوند، ولی با حمایتهای صورت گرفته تا حدودی از این بحران خارج شدیم ولی این مشکلات همچنان پابرجاست و نیاز به حمایت ویژه دولت در این خصوص است.
مدیرعامل رجا در خصوص بازسازی و نوسازی ناوگان با استفاده از بند "ق" و تبصره 18 که با دستور ویژه رئیس جمهوری و پیگیریهای معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با امضای تفاهمنامه حدود 430 میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شد، یادآور شد: با ظرفیت شرکتهای داخلی مانند واگن پارس و احیا صنعت همین طور شرکت نوین صنعت رجا به عنوان شرکت مادر تخصصی فنی در زیرمجموعه رجا در تلاش هستیم طی سالهای 98 و 99 بازسازی و نوسازی واگنهای 30 سال به بالای رجا را به طور جدی به اتمام برسانیم که در حال حاضر اجرای این پروژه آغاز شده است.