تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۵۲۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دهمین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان مطرح شد

اجتناب از موازی کاری در رتبه‌بندی فعالان اقتصادی

می متالز - علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در نشست هیات رئیسه این اتاق که به بررسی آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر اختصاص داشت، با اشاره به اینکه امور مربوط به رتبه بندی تشکلهای و فعلان اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شده است، تاکید کرد باید در این مسیر از هرگونه موازی کاری اجتناب شود و کل این فرایند در اختیار بخش خصوصی باقی بماند.
اجتناب از موازی کاری در رتبه‌بندی فعالان اقتصادی

به گزارش می متالز، دهمین نشست هیات رئیسه با محوریت بررسی پیش‌نویس «آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر» ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل این اتاق برگزار شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در سنوات قبل در اتاق ایران مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس «مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران» در سال 1396 تأسیس شده است.

جمعه‌ای اهداف این مرکز را شفاف‌سازی، ایجاد تمایز بین بنگاه‌های اقتصادی، رقابت‌پذیری، اعتمادآفرینی، تسهیل جذب سرمایه و فناوری و گسترش تعامل با اقتصاد جهانی اعلام بیان کرد و ادامه داد: این مرکز موفق شده است الگوی بومی رتبه‌بندی بومی را طراحی نماید و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم توانسته 1700 فعال اقتصادی را پایش و رتبه‌بندی نماید.

او متذکر شد: در همایش تشکل‌ها که در هفته گذشته در سالن اجتماعات اتاق ایران برگزار شد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید مؤکد داشت که ساماندهی تشکل‌ها و رتبه‌بندی باید توسط بخش خصوصی اجرایی بشود.

به عقیده رئیس اتاق سمنان، ساماندهی تشکل‌ها و رتبه‌بندی باید توسط بخش خصوصی اجرایی شود چراکه اقدام امورات موازی در سطح ملی باعث می‌شود کل مسائل کشور دچار بوروکراسی اداری شود.

پیش‌نویس آئین‌نامه و طرح رتبه‌بندی تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر تاکنون چهار بار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد ویرایش قرار گرفته است.

در ادامه این نشست اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان مزایا و مشوق‌های پیش‌نویس مذکور را مورد بررسی قرار داده و نظرات کارشناسی را اعلام کردند.

عناوین برگزیده