تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۵۲۵۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت استان:

محوریت توسعه سیستان و بلوچستان صنایع معدنی قرار گیرد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با ذخایر معدنی مانند کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن و طلا و کانسارهای غیر فلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.
محوریت توسعه سیستان و بلوچستان صنایع معدنی قرار گیرد

به گزارش می متالز، نادر میرشکار ادامه داد: وجود بیش از ۴۰۰ هزارتن گارنت با عیار ۴۰ درصد، ۱۰ میلیون تن اندلوزیت، ۵ میلیون تن فلدسپات، ۱۳۰ هزارتن سیلیس، ۴۳ هزارتن آنتیموآن از قابلیت های این استان در بخش معدن است.

وی بیان کرد: در این راستا از ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع جستجو در پهنه های اکتشافی سیستان و بلوچستان ۸۵ هزار کیلومتر مربع آن توسط شرکتهای دولتی و خصوصی در حال انجام است، به طوری که تاکنون مواد معدنی جدید کشف شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از دیگر طرح‌هایی که در جهت رونق تولید و توسعه معادن در استان در حال اجراست توسعه، شناسایی و فعالسازی معادن کوچک مقیاس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان از اولویت های مهم دولت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما براین است که باید محوریت توسعه سیستان و بلوچستان را صنایع معدنی قرار دهیم، گفت: دولت در سالهای اخیر اقدامات ارزشمندی را برای توسعه معادن در این استان برداشته که نوید آینده روشن در این حوزه را می دهد.

عناوین برگزیده